וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת עוצר את הסכם גולן טלקום-הוט מובייל

גד פרץ

12.7.2016 / 13:03

המשרד הודיע לחברות כי הוט מובייל איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים ארצית לגולן טלקום. מוקדם יותר פנתה סקלום לביהמ"ש בבקשה לצו נגד העסקה

שלמה פילבר ומיכאל גולן. תמר מצפי, גלובס
שלמה פילבר ומיכאל גולן/גלובס, תמר מצפי

החבל סביב צווארה של גולן טלקום הולך ומתהדק: משרד התקשורת הודיע לגולן טלקום ולהוט מובייל כי על פי תנאי רישיונה של הוט מובייל, היא איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים ארצית לגולן טלקום. לפיכך, למעשה, משרד התקשורת עוצר את ההסכם של שתי החברות.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, התעוררה בעיה משפטית לפיה הרישיון של הוט מובייל שהוא רישיון חדש יחסית לעומת הרישיונות של המפעילים הוותיקים - אינו מתיר לה לארח מפעילים אחרים אלא רק להתארח על גבי רשתות של מפעילים ותיקים. לפיכך, על מנת שהוט מובייל תוכל לארח את גולן טלקום על גבי הרשת שלה חייב משרד התקשורת לתקן את רישיונה מה שמחייב שימוע.

שימוע פומבי הוא משהו שמשרד התקשורת יצטרך לשקול בכובד ראש, ולכן בחודשים הקרובים נסתם הגולל על האופציה של גולן לעבור להשתמש ברשת הוט מובייל וספק אם הדבר יקרה בכלל.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה, כי בעקבות פניות שהגיעו למשרד, החלה בדיקה במחלקה המשפטית בשאלה האם הוט מובייל יכולה על פי תנאי רישיונה לארח מפעילים אחרים שיפעלו על גבי הרשת שלה. הפניות הראו שהוט מובייל רשאית לספק אך ורק את השירותים שמופיעים ברשימת השירותים ברישיון שלה ואירוח מפעילים אחרים אינו חלק מרשימת השירותים הללו.

הרישיון מדגיש במפורש כי הוט מובייל (כנ"ל גם הרישיון של גולן טלקום) יכולה לרכוב על גבי רשתות אחרות לצורך נדידה פנים ארצית בשל היותה מפעיל חדש בשוק, אך היא איננה יכולה לארח מפעילים אחרים. סעיף זה מופיע רק ברישיונות של המפעילים הוותיקים פלאפון, סלקום ופרטנר.

משכך, נדרש תיקון רישיון לרישיון של הוט מובייל (וגולן טלקום) מה שמחייב שימוע כאמור. היות ומניסיון ברור ששימוע כזה הוא תהליך ארוך שלמשרד התקשורת לוקח חודשים ארוכים להכין וליישם, ברור כי האופציה של שיתוף הפעולה בין שתי החברות הופכת להיות בעייתית ביותר ולא בטוח שתצא אל הפועל. נזכיר גם כי משרד התקשורת צריך להחליט על מדיניות לפני שהוא מוציא שימוע, כך שבכלל לא בטוח שהתיקון עולה בקנה אחד עם מדיניותו לגבי גולן טלקום.

מכאן הולכים ומתרבים התרחישים האפשריים והדלת שנסגרת כעת בפני גולן טלקום יכולה להוביל אותה להחלטה על מכירת החברה, כאשר האופציה הראשונה יכולה להיות להוט מובייל, וזאת במקום הסכם נדידה על גבי הרשת שלה.

הערכות בשוק שההסכם בין החברות היה מוביל בסופו של דבר למכירת גולן טלקום להוט מובייל, כך שייתכן שהודעת המשרד תאיץ את התהליך. יחד עם זאת לא ברור האם משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים יאשרו עסקה כזאת, ולכן נראה שהאופציות עבור גולן הולכות ונגמרות. נציין שגולן מקבל פניות למכור את החברה לשחקנים שונים מחוץ לשוק התקשורת כך שלא מן הנמנע שלא תהיה לו ברירה אלא להיכנס למו"מ ולמכור אם הוא לא רוצה ללכת לפירוק.

גם סלקום נגד ההסכם

בתוך כך, מוקדם יותר היום חברת סלקום פנתה לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד עסקת גולן טלקום והוט מובייל, לפיה תשתמש גולן ברשת של הוט מובייל במקום ברשת של סלקום.

גולן טלקום משתמשת היום ברשת של סלקום והייתה אמורה להמשיך ולעשות כן, אלא שבעקבות אי-הסכמות בין הצדדים על גובה התשלום והמחירים, החליטה גולן לצאת מהשותפות עם סלקום וחתמה על הסכם עם הוט מובייל.

כתוצאה מהודעת סיום ההתקשרות של גולן עם סלקום, ועל רקע החובות שיש לגולן כלפי סלקום הנאמדים במאות מיליוני שקלים, החליטה סלקום לפנות לבית המשפט על-מנת לעצור את ההסכם של גולן והוט מובייל. לבקשת סלקום, הדיון יתנהל בדלתיים סגורות כדי לא לחשוף נתונים כספיים מההסכמים שבין החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully