וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם חמק מהרשעה ותשלום כ-3 מיליון שקל - עקב "טעות סופר"

אבי שמול

22.10.2002 / 14:10

הטעות היתה בהחלפת שמה של חברת "ספידי ליין תעשיות 1992" בהנהלת גדעון פולסקי מחיפה בשם של חברה אחרת, "ספידי ליין"



"טעות סופר" בעת הכנת כתב אישום נגד מנהל חברה שהואשם בהתחמקות מתשלום מס הביאה לזיכויו מביצוע עבירות, שבגינן היה עשוי לשלם יותר מ-3 מיליון שקל. באת כוח המדינה, עו"ד שרון פישמן, אמרה כי הטעות היתה בהחלפת שמה של חברת "ספידי ליין תעשיות 1992" בהנהלת גדעון פולסקי מחיפה בשם של חברה אחרת, "ספידי ליין". העבירות יוחסו בטעות ל"ספידי ליין", שפולסקי אינו קשור אליה. בעקבות הטעות נראה כי לא ניתן יהיה להעמיד אותו לדין, מכיוון שכבר נשפט על ביצוע העבירה וזוכה.



בכתב התביעה המקורי נטען כי בביקורת שנערכה במשרדיה של החברה, התברר כי פולסקי וחברתו התחמקו מתשלום מס קנייה בעבור עסקות שביצעו. לפי כתב התביעה, בשנים 96-'93' דיווח פולסקי על עסקות בהיקפים נמוכים בהרבה מאלה שבוצעו בפועל. מחקירת המכס עלה גם כי היקף העסקות בתקופה האמורה הגיע ל-7.5 מיליון שקל ובאמצעות הדיווח השגוי התחמקה החברה מתשלום מס קנייה בהיקף של 1.5 מיליון שקל.



כתב האישום הוגש לפני כשנתיים ובמועד שנקבע לשמיעת הראיות, ביקשה עו"ד פישמן לתקן את כתב האישום, "לאור העובדה כי עורכת הדין מטעם המאשימה, אשר הגישה את כתב האישום, כנראה שמחמת טעות אנוש גרידא, כתבה בשוגג שם חברה ומספר חברה שגויים".



פולסקי, באמצעות עוה"ד יצחק ריינפלד ופאדי שאהין, כפר בהאשמות נגדו. עורכי דינו התנגדו לבקשת התיקון, וטענו כי זכותו של מרשם לכפור בעבירות המתייחסות לחברה שאותה לא ניהל, ושלא עברה כל עבירת מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully