וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במדדים על רקע אזהרת טקסס אינסטרומנטס

שירלי יום-טוב

22.10.2002 / 16:30

פריסייס צונחת בכ-30% - דיווחה על צמיחה של 6% מהרבעון השני בהכנסותיה ל-19.4 מיליון דולר

דו"חות מאכזבים שפירסמו יצרניות השבבים טקסס אינסטרומנטס וטייוואן סמיקונדקטור מביאים היום לירידות במדדים המובילים לאחר שאמש הם עלו בחדות. הנאסד"ק מאבד כעת 1.1% והדאו ג'ונס יורד ב-1.1%.

טקסס אינסטרומנטס פירסמה אתמול את דו"חותיה לרבעון השלישי והזהירה כי ההכנסות והרווח הנקי ברבעון הבא ייפלו עמוק מתחת לתחזיות האנליסטים, למרות שהצליחה לעלות על התחזיות בדו"חותיה לרבעון השלישי. החברה גם מסרה כי תפטר 500 מעובדיה. בנקי ההשקעות המובילים הזדרזו היום לחתוך את תחזיותיהם לחברה ונראה כי החדשות השליליות האלו יספקו קריאת כיוון היום למדדים, לפחות בתחילת יום המסחר.

גם יצרנית השבבים טייוואן סמיקונדקטור איכזבה אמש לאחר שדיווחה על תוצאות הרבעון השלישי שלא עמדו בתחזיות בשל ביקוש דל למוצריה, כך ציינה החברה. כמו טקסס אינסטרומנטס, גם היצרנית הטייוואנית מצפה לירידה בפעילות ברבעון הנוכחי - האחרון לשנה.

עונת הדו"חות בעיצומה


בין החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט דיווחו היום החברות די.אס.פי.ג'י, פריסייס, רדויז'ן ומאינד CTI. לאחר המסחר ידווחו צורן ובקווב.

מניית פריסייס צונחת כעת ב-31% למחיר של 8.7 דולרים במחזור גבוה יחסית. החברה, המפתחת כלים לניטור ביצועים במערכות המחשוב של ארגונים, דיווחה על רבעון 20 ברציפות של צמיחה בהכנסות. אלו הסתכמו ב-19.4 מיליון דולר - צמיחה של 6% מהרבעון השני ושל 35% מהרבעון המקביל. ההכנסות עלו על המספרים שנתנה החברה בהדרכתה ברבעון הקודם להכנסות של 18.7-19.3 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-1.1 מיליון דולר אך זאת בעזרת הכנסות מימון שבנטרולן מדובר על רווח נקי של 10 אלפים דולר בלבד. החברה צופה לדווח על הכנסות של 21.4-22.4 מיליון דולר ברבעון הבא. שווי השוק של פריסייס לאחר הצניחה מתחילת המסחר מסתכם בכ-260 מיליון דולר.

מניית די.אס.פי.ג'י עולה ב-0.6% למחיר של 16.1 דולר. החברה דיווחה היום על תוצאותיה של חטיבת השבבים שלה, כלומר ללא צ'בה, חטיבת הקניין הרוחני של החברה (IP) שפוצלה מפעילותה ותשולב בימים הקרובים סופית בזו של פרתוס האירית. DSPG, שכעת מרכזת בתוכה רק את פעילות השבבים, דיווחה על הכנסות של 44 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה - עלייה של 62% מהרבעון המקביל וכ-20% מעבר לתחזיות החברה שהיו להכנסות של 36-38 מיליון דולר.

הרווח התפעולי הסתכם ב-7.2 מיליון דולר והרווח הנקי - ב-8.8 מיליון דולר או 32 סנט למניה. התחזית הממוצעת היתה לרווחים נמוכים יותר של 29 סנט למניה והחברה עצמה הנחתה לרווחים של 4.7-6.7 מיליון דולר.

רדויז'ן , המתמחה בפתרונות קול ווידיאו על רשתות IP, דיווחה היום על הכנסות של 12.2 מיליון דולר ברבעון השלישי - בדומה לתחזית ועלייה של 4.3% מהרבעון השני. ברבעון הבא צופה החברה צמיחה בהכנסות של כ-15% - ל-13.7-14 מיליון דולר.

רדוויז'ן הגיעה לרווחיות תפעולית זעירה של 15 אלף דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 394 אלף דולר ברבעון הקודם, והרווחיות צפויה להמשיך ולהשתפר. לאחר הכנסות מימון של 635 אלף דולר, הרווח הנקי של החברה היה 650 אלף דולר או 3 סנט למניה, לעומת רווח של 292 אלף דולר ברבעון השני של השנה. המנייה מוסיפה כעת 10% למחיר של 5.2 דולרים.

מניית ביוטכנולוגיה כללית מוסיפה כעת 2.5% למחיר של 2.7 דולרים לאחר שהחברה הודיעה על שיווקן של טבליות תרופת האוקסנדרין לטיפול באובדן משקל לא רצוני, במינון של 10 מ"ג.

מניית צורן מאבדת 5.5% למחיר של 13 דולר לקראת פרסום הדו"חות לאחר תום המסחר. תחזית בית ההשקעות CIBC אופנהיימר מדברת על הכנסות של 42.5 מיליון דולר ורווח נקי של 22 סנט למניה, כ-6 מיליון דולר.

עוד בולטות מניית אורכית המאבדת 4.7% למחיר של 61 סנט לאחר שהחברה הודיעה כי תבקש את אישור אסיפת בעלי המניות לבצע איחוד מניות כדי להימנע ממחיקה ממסחר ברשימה הראשית של הנאסד"ק. מניית פארמוס מוסיפה 16% למחיר של 1.2 דולרים לאחר הודעת החברה אתמול לפיה היא מבקשת את אישור ה-FDA להתחיל בשלב השלישי של הניסויים הקליניים בתרופת הדקסנבינול המיועדת לטיפול בפגיעה מוחית טראומטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully