וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום: מדינת ישראל קיבלה "כרטיס צהוב" מחברת דירוג האשראי פיץ'

ליאור כגן

22.10.2002 / 15:10

שר האוצר על הנסיעה הבהולה ללונדון: "אם היינו מודיעים מראש, הדבר היה גורם לבהלה בשווקים"; "היה לנו חשש ממשי שדירוג האשראי של ישראל עומד להיפגע" * פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל לחובות מקומיים



"קיבלנו כרטיס צהוב מחברת דירוג האשראי פיץ'", כך הגדיר היום שר האוצר, סילבן שלום, את החלטת חברת דירוג האשראי להוריד את הדירוג של החוב המקומי של ישראל. "לפני שבוע התברר לנו שהוועדה המיוחדת לדירוג האשראי עומדת להתכנס ביום שני ולדון במעמדה של ישראל בשוקי העולם".



"היה לנו חשש ממשי שדירוג האשראי של ישראל עומד להיפגע. על מנת לוודא שהדירוג יישמר, כפי שהיה, החלטתי להופיע בפני הוועדה. בחברת הדירוג הסכימו לכך ובמשך השבוע החולף נעשתה עבודה במשרד האוצר, לה היו שותפים מספר מצומצם של אנשים".



"צריך להבין כי להורדת דירוג של ישראל בשווקים בינלאומיים יש השפעה על מעמדה של ישראל בעולם", אמר שלום. לדבריו, הנסיעה נעשתה ללא פרסום מוקדם עקב בקשת חברת פיץ' לשמור על הנושא מפני פרסום באמצעי התקשורת.



"הגעתי יחד עם גלעד, פרשר ופרופ' יעקב פרנקל, נגיד בנק ישראל לשעבר, שהביע נכונות להשתתף. קיבלתי בחיוב את ההחלטה לפיה מעמדה של ישראל בעולם נשאר על A- - ללא שינוי". לדברי שלום, "דירוג החוב הפנימי, כלומר החוב בשווקים המקומיים של מדינת ישראל, ירד, אך דירוג זה עדיין גבוה מהחוב החיצוני".



שלום אמר כי הוא ונציגי האוצר נשאלו בנוגע לתקציב ולמערכת יחסי העבודה במשק. לדבריו, "בזמן הזה לא צריך להיכנס לחגיגות. אנחנו נבחנים בכל רגע. אנחנו צריכים להמשיך באותו קו של שמירה על התקציב ויעד הגירעון".



שלום הסביר כי ההחלטה על הורדת הדירוג נבעה מההאטה העולמית, מהמשבר בהיי-טק ומהאינתיפאדה. על הנסיעה הדחופה והחשאית ללונדון אמר שלום: "אם היינו מודיעים מראש, הדבר היה גורם לבהלה בשווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully