וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועהמ"ש והפרקליטות: בניגוד לנאמר ב"מעריב" - ארנון מוזס לא הופלה לטובה בידי מערכת המשפט

ענת באלינט

22.10.2002 / 15:03

רובינשטיין וארבל: "בדברים שנכתבו יש בעינינו משום הטעיית הציבור"; רומזים כי המניע של "מעריב" בפרסום הדברים הוא ההרשעות של עופר ויעקב נמרודי



היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, מותחים ביקורת קשה על הכתבה שפירסם ביום שישי ב"מעריב" העיתונאי יואב יצחק על מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון מוזס.



הכתבה הארוכה שהתפרסמה במוסף "סופשבוע" עסקה בפרשת הגירושים של מוזס מאשתו מיכל וכן במאבקי השליטה ב"ידיעות אחרונות" ובניהול העיתון. הכתבה הציגה בכמה מקומות את הפרקליטות, בעיקר את פרקליטת המדינה, כמי שנהגה במוזס לפנים משורת הדין, בשל מעמדו.



"חופש ביטוי", נכתב בהודעה שיצאה ממשרד המשפטים, "הגם שהוא מוכר כעקרון-על בשיטת המשפט הישראלית, אינו מקנה למשתמש בו את הזכות לפרסם עובדות מעוותות וחצאי אמיתות במטרה להכפיש עובדי ציבור הממלאים את תפקידם בנאמנות, באחריות ומתוך הגינות".



רובינשטיין וארבל כתבו עוד כי הם מקווים כי לא היו בכתבה כוונה לעשות דה-לגיטימציה למערכת המשפט וניסיון להשפיע על הציבור לחשוב כאילו היא מונעת משיקולים זרים, בשל ההרשעה של יעקב ועופר נמרודי בבתי המשפט בעבירות שיש עמן קלון.



"בדברים שנכתבו ב'מעריב' יש בעינינו משום הטעיית הציבור", נכתב בהודעה, "ארנון מוזס זכה לטיפול ולסיוע שלהם זוכה כל אזרח ישראלי במצב דומה. פרקליטת המדינה אינה מעורבת בטיפול בתיקי חטיפות ילדים, אלא אם כן מתעוררת בעיה משפטית מורכבת המצריכה את התערבותה. פרקליטת המדינה לא היתה כלל מעורבת בעניין ולא דיברה עם איש על כך. הוא הדין ביועץ המשפטי
לממשלה".



עוד נכתב בהודעה: "החלטות היועץ המשפטי, פרקליטת המדינה והפרקליטות חשופות לביקורת ציבורית ומשפטית, ובפני אלה החשים שהופלו לרעה פתוחה הדרך לפנות לערכאות. כך עשו אנשי 'מעריב' פעמים לא מעטות, ופעם אחר פעם נדחו".



העיתונאי יואב יצחק מסר בתגובה: "אני מאמץ בחום את האמור בהודעת משרד המשפטים, שלפיה 'זכות הציבור לדעת את האמת היא הזכות האמיתית'. התחקיר שפירסמתי ב'מעריב' מדבר בעד זכות זו, וכלל גם את תגובתו של רובינשטיין. חבל שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה, שהתבטלו בפני ארנון מוזס יותר מפעם אחת, אינם מקפידים גם עכשיו לפעול ביושר ובנאמנות כלפי הציבור".



עורך "מעריב", אמנון דנקנר, מסר כי האזכור של פרשיות יעקב ועופר נמרודי אינו קשור לתחקיר של יצחק, ומבטא מזג משפטי לא ראוי, שמעיד על כך שהביקורת שהופנתה כלפי הפרקליטות פגעה במקומות כואבים. כשנשאל אם בכוונתו לפרסם את תגובת משרד המשפטים ב"מעריב" השיב: "נחשוב על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully