וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדונלד'ס רשמה ירידה ברווחיה בפעם השביעית ב-8 הרבעונים האחרונים

רן דוידוב

22.10.2002 / 15:33

עמדה בתחזית הרווח המונמכת; סבלה מהאטה במכירות באירופה וצפון אמריקה והוצאות כבדות על שיווק מוצרים חדשים; מניותיה נסחרות סמוך לשפל של 7 שנים

רווחיה של ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול MCD) ירדו בפעם השביעית ב-8 הרבעונים האחרונים, עקב האטה במכירות באירופה ובצפון אמריקה והוצאות כבדות על שיווק מוצרים חדשים ושיפוץ סניפים.

מקדונלד'ס דיווחה על רווח נקי של 486.7 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, ברבעון השלישי, בהשוואה לרווח של 545.5 מיליון דולר, או 42 סנט, ברבעון המקביל. מכירות החברה עלו ב-4.3% ל-4.05 מיליארד דולר.

תוצאותיה החלשות לא הפתיעו את המשקיעים, לאחר שבחודש שעבר הזהירה החברה כי תחמיץ את תחזיות האנליסטים. הערכת הקונסנזוס בוול סטריט עמדה על רווח של 38 סנט למניה, בעקבות אזהרת הרווח ששיגרה את מניותיה לשפל של 7 שנים.

מקדונלד'ס עושה מאמצים לחולל שינוי בעסקיה בצפון אמריקה. בחודש ספטמבר הודיעה החברה כי בכוונתה להשיק תפריטים מוזלים, לפתוח מספר קטן יותר של סניפים חדשים ולהקציב סכומים גדולים יותר לעיצוב מחדש של סניפיה, כחלק מתוכנית מקיפה להגברת מכירותיה בארה"ב.

בעלי המניות של החברה מגלים אכזבה גוברת ממנהיגותו של המנכ"ל ג'ק גרינברג. לדעתם הצעדים עליהם הכריזה החברה בחודש שעבר אינם מספיק מרחיקי לכת ועל החברה להתמודד גם עם תלונות הולכות וגוברות על איכות המזון ועל רמה ירודה של שירות ב-13 אלף סניפיה בארה"ב.

מניות החברה צנחו במהלך הרבעון השלישי ב-38% והיא הייתה לחברה בעלת המאזן הרביעי בחולשתו בקרב 30 מניות מדד דאו ג'ונס. מניות החברה נסחרות סמוך לרמות ספטמבר 1995.

מקדונלד'ס נפגעה ממספר גורמים שהיו מחוץ לשליטתה. נתח השוק של רשתות ממכר ההמבורגר בקרב רשתות המזון המהיר נפל בשנה שעברה ל-35.3% מ-37.1% ב-199 כתוצאה מבהלת הפרה המשוגעת באירופה והגברת המודעות לצריכת מזון דל שומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully