וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריטאס סגרה את הגיוס לקרן השלישית על יותר מ-40 מ' ד' לאחר שלא הצליחה להרחיב את הגיוס ל-60-50 מ' ד'

בעז בבאי

22.10.2002 / 16:40

במאי השנה החליטה וריטאס, מהקרנות הוותיקות בישראל, להפחית יעד הגיוס שלה ל-60-50 מ' ד', לאחר שנתיים שבהן לא הצליחה להשלים גיוס הון בהיקף של 100 מ' ד'



חברת ההון סיכון הישראלית וריטאס ונצ'ר פרטנרס (Veritas Venture Partners) נכשלה בניסיונה להרחיב את הגיוס לקרן שלישית לרמה של 60-50 מיליון דולר, בשל המשבר בענף ההיי-טק והמצב הבטחוני. ידין קאופמן, מנהל שותף בקרן, אמר היום לסוכנות המידע הטכנולוגי ונצ'רווייר שהליטו לסגור את הגיוס לקרן השלישית בהיקף של מעל מ-40 מיליון דולר.



במאי השנה החליטה וריטאס, מהקרנות הוותיקות בישראל, להפחית את יעד הגיוס שלה ל-60-50 מיליון דולר, לאחר שנתיים שבהן לא הצליחה להשלים גיוס הון בהיקף של 100 מיליון דולר. הקרן, שהתחילה את הגיוס ב-2000, השלימה כבר מוקדם יותר השנה סגירה ראשונית של כ-40 מיליון דולר.



בקרן השלישית השקיעו עד כה משקיעים מוסדיים ופרטיים, בהם חברות השקעה, חברות ביטוח ו-Funds Of Funds. מרבית המשקיעים בוריטאס הם גופים מאירופה מהמזרח הרחוק, ומיעוטם מדרום אפריקה ומארה"ב.



טולקובסקי ציין כי בכוונת הקרן החדשה VVP II להשקיע ב-15-18 חברות סטארט אפ בשלבי הפרה-סיד והסיד בתחומי התוכנה, התקשורת ומדעי החיים.



וריטאס, הממוקמת בהרצליה, יוסדה עוד בשנת 1985 כאשר גדעון טולקובסקי ביחד עם אביו, מפקד חיל אוויר לשעבר, אלוף (מיל.) דן טולקובסקי, הקימו קרן אתנה - קרן ההון סיכון הראשונה בישראל. ב-1987 הצטרף לקרן ידין קאופמן.



ב-1990 ייסדו טולקובסקי וקאופמן את קרן וריטאס הראשונה ביחד עם אנגלו אמריקן וריטאס - שניהלה השקעות עבור חברת המכרות הדרום אפריקנית אנגלו-אמריקן קורפ. הקרן השנייה, מילניום קאפיטל, הוקמה ב-1997, וניהלה כספים עבור חברת האחזקות של מיצובישי היפאנית. שתי הקרנות החלו את דרכן עם 5 מיליון דולר כל אחת, אולם כיוון שמדובר בקרנות תאגידיות, במסגרתן ניתן להחזיר רווחים לקרן לצורך השקעה, צמח ההיקף הכולל של שתי הקרנות לכ-60 מיליון דולר.



וריטאס השקיעה עד כה ב-29 חברות בהן גילת, לומניס, אם-סיסטמס, וכן באקורד שנמכרה לפוליקום, קלאס דאטה שנמכרה לסיסקו ויוביק שנמכרה ל-AOL טיים וורנר. חברות נוספות בהם מושקעת וריטאס הם אולטרה גייד, RichFX, ארט, פלורנס מדיקל, טריוונט ויו.סי.ג'י טכנולוגיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully