וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת: ההכרעה לגבי החוזה של 50 מיליון דולר בקולומביה נדחתה לאמצע נובמבר

גתית פנקס

22.10.2002 / 16:40

מנכ"ל גילת אמריקה הלטינית: "אני מעריך שהדחייה בהחלטה היא כדי לראות מה יהיה בהסדר הנושים שלנו

השמחה היתה מוקדמת מדי: בשבוע שעבר קיוותה חברת גילת לוויינים המגבשת בימים אלה הסדר נושים, כי אתמול, יום שני, תודיע שרת התקשורת של קולומביה על זכייתה של גילת במכרז לאספקת מערכות טלפון ואינטרנט עבור מרכזים כפריים בקולומביה בשווי כולל של כ-50 מיליון דולר. ואולם, ההחלטה של ממשלת קולומביה נדחתה לאמצע נובמבר.

לדברי גיורא (גיגי) אורון, מנכ"ל גילת אמריקה הלטינית, הדחייה של ההחלטה נועדה ככל הנראה כדי לראות מה יעלה בגורל הסדר הנושים של החברה. "אני עדיין מעריך שהסיכויים לזכייה גדולים", אומר אורון, "אלא אם יקרה משהו מאוד לא סימפטי בדרך. זה חוזה גדול ומשמעותי עבורנו, ויהיה לא טוב אם לא נקבל אותו", הוא אומר. ואכן חוזה בהיקף כזה הינו חשוב ביותר לחברה שמוכרת בכ-60 מיליון דולר ברבעון.

נזכיר, כי את הבקשה להקפאת הליכים הגישה גילת ב-16 לאוקטובר לביהמ"ש המחוזי בתל אביב לאחר שלא עמדה בהתחייבותה לבעלי האג"ח ולא שילמה את הקופון החצי שנתי, כפי שהיתה אמורה לעשות, בגובה של 7.5 מיליון דולר. השופטת ורדה אלשיך נתנה לגילת צו הקפאת הליכים ל-30 יום, ומינתה את שלושה נאמנים לצורך גיבוש הסדר הנושים - עוה"ד ליפא מאיר, מיכאל צלרמאייר וג'ין קליינהנדלר.

אבן הריחיים של גילת, חוב בגובה של 496 מיליון דולר, מורכב מכ-350 מיליון דולר לבעלי האג"ח (הנפרעות ב-2005), וכ-146 מיליון דולר למערכת הבנקאית: 103 מיליון דולר לבנק הפועלים , 30 מיליון דולר לבנק לאומי ו-13 מיליון דולר לבנק דיסקונט . חברת התקשורת הלוויינית גילת נסחרת כיום בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 13 מיליון דולר.

מקורה של סאגת החוזים של גילת בקולומביה הוא ביולי השנה, כאשר המכרז בוטל לאור חששותיה של הממשלה הקולומביאנית ממה שהגדירה כ"מצבה הרעוע של גילת שעלול לסכן את עמידתה בתנאי המכרז בטווח הרחוק".

יצוין, כי במקביל זכתה גילת ביולי במכרז של ממשלת קולומביה להתקנת 2,800 קווי טלפוניה עבור האזורים ההרריים והמרוחקים בקולומביה. שווי החוזה ההוא מוערך בכ-17 מיליון דולר וההתקנות צפויות להיות משולמות ברבעון השלישי של 2003 ב-5 אזורים כפריים במדינה. שוויו הכולל של המכרז השני הוא 47 מיליון דולר - 107 מיליון פזו - כולל סבסוד ממשלתי בסך של כ-30 מיליון דולר.

גם חוזה זה אמור היה להיחתם רשמית אתמול, אולם החתימה נדחתה אף היא. לשני החוזים גם יחד פוטנציאל הכנסות של 67 מיליון דולר לגילת (50 מיליון דולר מהראשון ו-17 מיליון דולר מהשני), סכום גבוה ביותר שגילת ממש תלויה בו כדי להוציא אל הפועל את תחזיותיה העתידיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully