וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות להורדת הדירוג של פיץ': יעקב פרנקל - "ההורדה הנוכחית היא תמרור אזהרה"

יהודה שויצר

22.10.2002 / 18:37

ב-S&P מדגישים כי דירוג האשראי של ישראל תלוי במישרין באישור התקציב; פרנקל: כישלון בהעברת התקציב יגרום נזק חמור למשק הישראלי בשווקים הגלובליים



שעות ספורות לאחר שחברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל לחובות מקומיים, החלו להיערם תגובות בנוגע לסכנות מולן ניצב המשק הישראלי. נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, המכהן כעת כיו"ר מריל לינץ' אינטרנשונל, קרא היום לכנסת לאשר את תקציב 2003. בראיון ל"רויטרס" הדגיש פרנקל כי כישלון בהעברת התקציב יגרום נזק חמור למשק הישראלי בשווקים הגלובליים. פרנקל התלווה אתמול לשר האוצר, סילבן שלום, בפגישתו עם נציגי פיץ' בלונדון.



על אף הפגישה, הורידה פיץ' את דירוג האשראי של ישראל לחובות מקומיים מ-A+ ל-A-, אך החליטה להותיר ללא שינוי את הדירוג לחובות בינ"ל על A-. מפיץ' הודיעו כי כישלון בהעברת תקציב 2003 עד סוף דצמבר או קבלת החלטות כלכליות חלופיות יובילו להורדה נוספת של דירוג האשראי של ישראל. כמו כן אמרו כי חריגה בגירעון השנה או בשנה הבאה תוביל להורדת דירוג גם של החוב החיצוני וגם של המטבע.



פרנקל, שבירך על החלטת פיץ' לא להוריד, לעת עתה, את דירוג ישראל לחובות בינ"ל, ציין כי יש להתייחס להורדת הדירוג לחובות מקומיים כתמרור אזהרה. "ההורדה הנוכחית חייבת לעמוד למול עיניהם של חברי הכנסת, שחייבים לשמור על מדיניות פיסקלית מרוסנת", אמר פרנקל, ושב והדגיש כי ממשלת ישראל חייבת לדאוג לכך שיחס החוב שלה לתמ"ג יפחת.



גם בסוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P), מדגישים היום כי העברת תקציב המדינה ל-2003 מהותית לשמירה על דירוג החוב של ישראל. "נקודת המפתח היא התקציב. אנו מאמינים כי התקציב הנוכחי מורכב מאלמנטים המצביעים על כיוון נכון", אמר היום ל"רויטרס" קונרד ראוס, בכיר ב-S&P. ראוס הדגיש כי אם התקציב לא יעבור בכנסת, ההשלכות על המשק הישראלי יהיו שליליות.



ראוס ציין כי למרות שהיחס חוב-תמ"ג של ישראל עומד כעת על 105%, הסכנה שישראל לא תעמוד בתשלומי החוב היא קטנה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully