וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינקס פוטוניקס מפטרת 20% מכוח האדם - 16 עובדים

עינב בן יהודה

22.10.2002 / 11:41

מנכ"ל חברת הסטארט אפ, שגייסה במארס 2001 סכום של 34 מיליון דולר: "יש בקופתנו עשרות מיליוני דולרים"; מעריך כי החברה תעבור לאיזון ב-2005



חברת הסטארט אפ הישראלית לינקס פוטוניקס (lynx photonics) מודיעה על פיטוריהם של 16 עובדים, 20% מכוח האדם. החברה, שהעסיקה עד עתה 82 עובדים בארץ ובארה"ב, החלה בתהליך הפיטורים אתמול.



מנכ"ל החברה, דניאל טל, אמר היום כי הפיטורים התבצעו לכל רוחב החברה, ונובעים מהעברת פעילות הייצור של החברה לקליפורניה. "עד עתה עבדנו מול מספר גורמי ייצור חיצוניים בארה"ב, אירופה ויפאן, ולאחרונה החלטנו לפשט את התהליך ולעבוד מול גורם חיצוני אחד".



בנוסף הודיעה החברה, המפתחת מתג אופטי ייחודי לרשתות תקשורת אופטיות הפועל על טכנולוגיה אופטית בלבד במקום על טכנולוגיה אלקטרונית, על הרחבת פעילותה בשוק הסיני, ועל שיתוף פעולה עם מפיץ גדול בשוק זה-Luster Lightwave. טל הוסיף כי החברה מצפה לסגור מספר עסקות בשוק הסיני כבר ברבעון הבא.



לדברי טל, תהליך הפיטורים הנוכחי הינו חלק מתוכנית עסקית של החברה, על פיה צפויה לינקס פוטוניקס להגיע לאיזון ב-2005. "אנחנו פועלים על פי התסריט הגרוע ביותר. לחברה עשרות מליוני דולרים בקופתה, שיאפשרו לה לפעול עד 2006, אז אנו מאמינים כי 'נעמוד על הרגליים'", הוא מוסיף.



לינקס, שפיטרה לפני כשנה 40 מ-120 עובדיה, גייסה עד היום 64 מיליון דולר. במארס 2001 השלימה החברה גיוס הון בהקף של 34 מיליון דולר על פי שווי חברה של 300 מיליון דולר, אחרי הכסף. היקף הגיוס והשווי שבו הוערכה החברה נמוך באופן משמעותי מהערכות שפורסמו לגיוס פרטי בהיקף של 50-70 מיליון דולר, על פי שווי חברה הנאמד ביותר מ-500 מיליון דולר.



המוצר של לינקס מראש העין, שהוקמה ב-1999 על ידי טל וד"ר דוד ניר, נועד לתת מענה לצווארי הבקבוק של העברת מידע על גבי רשתות תקשורת אופטיות על רקע הצמיחה העצומה בהיקפי העברת נתונים. בעלי המניות העיקריים של החברה כוללים את קרן הון הסיכון הישראלית וולדן, טלסופט, אינפיניון, בנק ההשקעות מורגן סטנלי ובאטמ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully