וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים נתנו לזאבי 14 יום נוספים להגיע להסדר בעניין מניות בזק

אמיר הלמר

22.10.2002 / 11:08

ביהמ"ש יכריע בבקשת הבנקים למינוי כונס בעוד שבועיים, בהם יודיעו הצדדים האם הגיעו להסכמה; השופטת לנציג זאבי: "אני לא רואה איך אפשר להתנגד לבקשת הבנקים"



בתום הדיון היום בנוגע לבקשת קונסורציום הבנקים, שהעניק לגד זאבי ההלוואה לרכישת מניות בזק (כ-20%) למנות למניות אלו כונס נכסים, הסכימו הבנקים להעניק לזאבי תקופת גרייס קצרה בת 14 יום בה ינסו הצדדים למצוא פתרון שימנע את כינוס הנכסים.



קוסורציום הבנקים, המובל על ידי הבנק הבינלאומי , ובו גם בנק הפועלים , לאומי , דיסקונט , מרכנתיל, אגוד והמזרחי , הלווה לגד זאבי כ-733 מיליון דולר לשם רכישת מניות בזק מכייבל אנד וויירלס.



לפני מספר חודשים פנה הקונסורציום, באמצעות עוה"ד אלקס הרטמן ושירלי וולובלסקי, בבקשה להורות על מינויו של כונס למניות, בטענה שסכום החוב של זאבי בגין ההלוואות שקיבל עומד היום על 613.2 מיליון דולר והוא אינו פורע את החוב.



זאבי הגיש, באמצעות עוה"ד אילן שביט ואייל רוזובסקי ממשרד צדוק ושות', תגובה ובה ביקש מביהמ"ש להפעיל את שיקול דעתו ולהימנע ממינוי כונס נכסים למניות. זאבי טען כי מינוי כונס נכסים יגרום נזק אדיר ובלתי הפיך לשווי חבילת המניות, ששוויה היום עומד על כ-450 מיליון דולר בלבד, שכן ברור לכל כי מניות בזק נסחרות כיום הרבה מתחת לשוויין הריאלי ומכירתן בידי כונס נכסים עלולה להביא לירידה נוספת בערכן.



הדיון בבקשת הבנקים למינוי כונס נכסים שהתקיים היום באולמה של השופטת ורדה אלשייך היה קצר. נציגו של זאבי, עו"ד אילן שביט, המתנגד לבקשת הכינוס, אמר כי גם זאבי מוכן למכור את מניות זאבי אך לא בעיתוי הקיים, אלא למעשה לאחר שיחלו הליכי הפרטת החברה - מהלך שיביא להעלאת ערך המניות.



שביט הציע שבמקום מינויו של כונס נכסים מטעם הבנקים, ימונו שני נאמנים - אחד מכל צד - אשר יבצעו מהלך של מכירה מתואם בין הצדדים כדי למקסם את התמורה שתתקבל, ותקטין את הפסדיו של זאבי ממהלך של מכירה מיידית של המניות על ידי כונס בתנאי השוק הנוכחי.



לעומתו, טען נציג הבנקים, עו"ד אלקס הרטמן, כי למרות הנסיונות השונים לא נמצאה נוסחה לפשרה עם זאבי, ואין מנוס ממינויו של כונס נכסים. הרטמן דחה בקשת זאבי למינוי שני נאמנים, וטען כי הדבר הוא פתח לבעיות בגין חוסר הסכמות בין הנאמנים אשר ימצאו דרכם לביהמ"ש.



השופטת ורדה אלשייך ביקשה מהצדדים לנסות ולמצוא פשרה כלשהי, ורמזה לנציגיו של זאבי את מה שהיה כבר ידוע להם - כי לא ניתן יהיה להתנגד לדרישת הבנקים למינוי כונס נכסים.



"אתם מבקשים להגיד לבנקים מתי זה נכון למכור את הנכס ואיזו כמות למכור, אבל הבנקים כבר אמרו את דברם. אני לא רואה איך אפשר להתנגד לבקשה הזו".



בסופו של דבר יצאו נציגי הצדדים להידברות קצרה, בסופה נקבע כי ביהמ"ש יתן הכרעה בבקשה על פי החומר הקיים בפניו - הבקשה של הבנקים וההתנגדות של זאבי - אך יעכב את מתן פסק הדין ב-14 יום כדי שהצדדים ינסו להגיע להסכמה. במידה שלא יגיעו הצדדים להסכמה - תיתן השופטת את ההחלטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully