וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.3%

סופי שולמן

22.10.2002 / 22:47

זאת על רקע אזהרת טקסס אינסטרומנטס; פריסייס צנחה בכ-24% במחזור גבוה

לאחר ארבעה ימים של עליות חדות, הסתיימה היום העדנה הזמנית לה זכו מניות הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק איבד 1.3% לרמה של 1,292 נקודות ונראה כי הוא מתקשה לגבור על הרף של 1,300 נקודות אותו חצה שלשום. גם דאו ג'ונס רשם ירידה של 1% וסיים את המסחר ברמה של 8,450 נקודות.

את הזרז המרכזי לשינוי במגמה החיובית סיפקה יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס שפירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2002. גם מנייתה של קימברלי קלארק, חברת תמרוקים ומוצרי היגיינה, תרמה לנפילות לאחר שהחברה חתכה את תחזיות הרווח.

המניות הישראליות התאפיינו במגמה מעורבת, כאשר עיקר התנועות הוכתב על ידי הדו"חות הכספיים הרבים שזרמו לשוק במהלך היום. לתגובה הבולטת ביותר זכו תוצאותיה של פריסייס, המתמחה בפיתוח תוכנות לייעול ביצועים של בסיסי נתונים. מניית החברה צללה ב-24% למחיר של 9.7 דולרים על אף שעל פני השטח הדו"חות הצביעו על שנה חמישית רצופה של צמיחה.

הכנסותיה של פריסייס ברבעון השלישי צמחו ב-6% לעומת הרבעון המקביל, ואולם במבט מעמיק יותר ניתן לראות כי חל שינוי לרעה בתמהיל ההכנסות. נתח מכירות של רשיונות תוכנה חדשים התכווץ, בעוד שחלקן של הכנסות ממתן שירותים ותמיכה טכנית צמח ל-35% מתוך כלל המחזור. שינוי זה צפוי להוביל גם לשחיקה בשולי הרווח הגולמי של החברה ומכאן פסימיות המשקיעים.

גם תוצאותיה העסקיות של די.אס.פי.ג'י לא זכו לתגובה חיובית כפי שניתן היה לצפות, ומנייתה הוסיפה רבע אחוז למחיר של 16.1 דולר. נראה כי הסיבה לאדישות בה התקבלו הדו"חות הטובים בתולדות החברה קשורה בתחזית שניתנה לרבעון הרביעי. רבעון אחרון של כל שנה נחשב לחלש יחסית בחברה שנהנית ממומנטום של חגיגות חג המולד ברבעון השלישי, וכעת היא צופה הכנסות של 27 מיליון דולר. עם זאת הכנסות אלו ישקפו צמיחה של 9% לעומת הרבעון המקביל ב-2001.

בקרב המניות שהגיבו בחיוב לדו"חות הכספיים היתה מאינד סי.טי.איי שהוסיפה 6% למחיר של 1.2 דולרים. החברה דיווחה על עלייה קלה בהכנסותיה לרמה של 2.5 מיליון דולר. ואולם הבשורה החשובה ביותר היתה חזרתה לרווח נקי, אך הוא התאפשר בזכות הכנסות מימון ושורת הרווח התפעולי של מאינד עדיין צבועה באדום. ההפסד התפעולי הסתכם ב-392 אלף דולר ואילו הרווח הנקי היה 182 אלף דולר או סנט אחד למניה.

גם רדויז'ן דיווחה על חזרתה לרווח תפעולי סמלי של 15 אלף דולר. במקביל הציגה החברה גידול בהכנסותיה לרמה של 12.2 מיליון דולר והעלתה את תחזית הרווח לרבעון הרביעי של 2002. המשקיעים הגיבו לתוצאות בחיוב והמניה עלתה ב-9% תוך ריכוז מחזור גדול מהרגיל.

מניית פארמוס בלטה בקפיצה של 10% במחזור ער בעקבות הודעתה כי בקרוב תתחיל בעריכת השלב השלישי של ניסויים קליניים בתרופת דקסנבינול לטיפול בפגיות ראש כתוצאה מטראומה. החברה הגישה בקשה ל-FDA לקבלת אישור לעריכת ניסויים בארה"ב ובחברה צופים כי אישור זה יתקבל בקרוב. מניית החברה סיימה את המסחר במחיר של 1.2 דולרים.

בתום המסחר תפרסם בקווב את תוצאותיה הכספיות. במהלך המסחר בלטה מנייתה בקפיצה של 12% במחזור חריג בציפייה לדו"חות לקראתם פירסמה אזהרת רווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully