וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההון סיכון האמריקאית IADF מתכוונת להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות בשנים הקרובות

סוכנויות הידיעות

22.10.2002 / 22:58

תתמקד בחברות סטארט אפ מתחומי התקשורת, התוכנה ומדעי החיים; מנהלי הקרן כבר מתעניינים בקיורלייט ו-SLP



קרן ההון סיכון האמריקאית ישראל אמריקה דיסקברי (IADF Venture Capital) מתכוונת להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות במהלך השנים הקרובות. כך עולה מראיון עם מנהלי הקרן שפירסם היום "וול סטריט ג'ורנל".



לטענת מנהלי הקרן ג'ון גולדברג ומארק סולווי, זוכות חברות סטארט אפ ישראליות להערכות שווי נמוכות מדי בשל המצב הפוליטי הטעון במזרח התיכון. מסיבה זו מדובר, לדבריהם, בהזדמנות השקעה נדירה בעיתוי הנוכחי.



הקרן כבר גייסה 10 מיליון דולר מ-18 משקיעים, ומקווה להגיע לסכום כולל של 30 מיליון דולר בחודשים הקרובים. הקרן מתכוונת לבצע את מרבית ההשקעות שלה ב-4-3 השנים הקרובות, ולממש את ההשקעות תוך 10 שנים.



IADF מסרה עוד כי בכוונתה להיעזר בשורה של חברות הון סיכון ישראליות, בהן אוורגרין פרטנרס, גיזה ונצ'ר קפיטל, וולדן ישראל ונצ'רס ופיטנגו ונצ'ר קפיטל, וכי תבצע השקעות רק בשיתוף פעולה עם אחת מחברות הון סיכון אלה.



גולדברג וסולווי אמרו כי הם מעוניינים להשקיע בעיקר בחברות מתחומי התקשורת, התוכנה ומדעי החיים. הקרן טרם ביצעה אף השקעה, אך "שמה את עינה" על שתי חברות ישראליות: חברת המכשור הרפואי קיורלייט (Curelight) וחברת SLP, המייצרת בדיקות ביתיות לניטור הפרעות בשינה, ובכלל זה התקן המאפשר לאבחן הפרעות בשינה בבית הנבדק, אשר אושר לשימוש על ידי מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA).



סולווי וגולדברג הודו כי ייתכן שחלק מהמשקיעים בקרן יעשו זאת מטעמי ציוניים, אך אמרו כי הם מקווים כי בסופו של דבר המשקיעים בקרן יעשו זאת על סמך שיקולים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully