וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת הענק של טבע: גייסה 15 מיליארד דולר

19.7.2016 / 8:06

החברה זכתה לביקושי עתק של כ-70 מיליארד דולר והנפיקה מספר סדרות במח"מ של 8 שנים וריבית ממוצעת של כ-2.6%. בנוסף, נשקלת מכירה של אגרות חוב נוספות באירופה

מפעל טבע בכפר סבא. דרור עינב
מפעל טבע/דרור עינב

טבע הודיעה היום (ג') כי השלימה אמש את שלב התמחור של הנפקת אג"ח בהיקף של 15 מיליארד דולר, הנפקה שנועדה לסייע לה לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן. אתמול דווח ברויטרס כי הנפקת הענק של טבע זוכה לביקושי עתק של כ-70 מיליארד דולר.

טבע הנפיקה מספר סדרות אג"ח לטווח קצר של עד כ-3 שנים בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר בריבית ממוצעת של כ-1.6%. אג"ח נוספות בהיקף של 3 מיליארד דולר הונפקו לטווח של 5 שנים והן נושאות ריבית קבועה של 2.2% ואג"ח בהיקף של 3 מיליארד דולר הונפקו לטווח של 7 שנים בריבית קבועה של 2.8%. אג"ח נוספות בסך של 3.5 מיליארד דולר נושאות ריבית קבועה של 3.15% ומועד פירעונן בשנת 2026; וכן אגרות חוב בסך של 2 מיליארד דולר הנושאות ריבית קבועה של 4.1% לפירעון בשנת 2046. המח"מ (משך החיים הממוצע) של כלל סדרות האג"ח עומד על 8 שנים והריבית הממוצעת היא כ-2.6%. בנוסף, נשקלת מכירה של אגרות חוב נוספות, בלתי-מובטחות באירופה, במספר סדרות ובהתאם לתנאי השוק.

כאמור, בכוונת טבע להשתמש בתמורה שתתקבל מהנפקה זו לצורך מימון חלק המזומן של מחיר הרכישה של פעילות הגנריקה הגלובלית של חברת אלרגן. ענקית התרופות, נזכיר, תכננה בתחילה לבצע את הגיוס במהלך הרבעון הרביעי, אך הקדימה את לוחות הזמנים על רקע סביבת הריביות הנמוכה. על רקע זה, טבע גם פרסמה בשבוע שעבר את התחזיות הרב-שנתיות שלה מוקדם מהצפוי ולמרות שטרם השלימה את עסקת אלרגן.

איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע, מסר כי: "רמת הביקושים, אשר היתה גדולה במספר פעמים מהיקף ההנפקה, כמו גם המחירים האטרקטיביים, הם עדות לחוזקה הפיננסי של טבע והמוניטין הרב שיש לה בעיני המשקיעים".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully