וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל מציגה: האריזה זהה - אבל המוצרים שונים

20.7.2016 / 10:54

קופסאות שימורים של שופרסל, בשני גדלים שונים, נראות בדיוק אותו הדבר - אבל הערכים התזונתיים ומקום הייצור שלהם מעידים על כך שמדובר במוצרים שונים. אמון הציבור: זו הטעיה של צרכנים. שופרסל: נשקול לייצר הפרדה. צפו בדיון באולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן

תארו לעצמכם שאתם לקוחות שופרסל שרגילים לרכוש את קופסאות השימורים "גרעיני תירס מתוק" של המותג הפרטי. נגיד שעד היום רכשתם את האריזה המוקטנת של המוצר – 340 גרם, וידעתם שהמוצר מכיל 70 קלוריות ל-100 גרם. יום אחד החלטתם לרכוש את האריזה הגדולה של המוצר תחת אותו שם ואותה אריזה במשקל 550 גרם, הייתם משערים שקניתם את אותו המוצר ויש בו את אותם הערכים התזונתיים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך חשבה לעצמה ש', לקוחה של שופרסל מתל אביב, אולם הופתעה לגלות כי בקופסת התירס הגדולה הערך הקלורי ל- 100 גרם גבוה באופן משמעותי מהקופסה הקטנה – 116 קלוריות ל-100 גרם. לאחר שבחנה בקפידה את הערכים התזונתיים על שתי הקופסאות, גילתה גם כמות פחמימות ונתרן גדולה יותר, ובכלל ערכים תזונתיים שונים בין שתי הקופסאות של אותו מוצר.

ש' פנתה לשירות הלקוחות של שופרסל והעלתה את הסוגיה בפני נציג הרשת. התשובה שקיבלה – כל אחת מהקופסאות מיוצרת במקום אחר – הקופסה הגדולה מיוצרת בישראל והקטנה בתאילנד.

תלונתה של ש' הגיעה למערכת וואלה! עסקים ומבדיקה שערכנו התברר שגם במוצר "פרוסות אננס בסירופ קל קיימת אותה בעיה – ערכים תזונתיים שונים בין קופסת שימורים גדולה ולבין קטנה. האחת מיוצרת בתאילנד והשניה באינדונזיה.

מידע פנים

יודעים משהו שאנחנו לא? נשמח לקבל מכם דיווח ראשוני

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האריזות השונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשאלת השאלה, אם מדובר בשני מוצרים שונים לגמרי, מיוצרים במקומות שונים ובעלי ערכים תזונתיים שונים, מדוע הם נמכרים תחת אותו שם ואותה אריזה בדיוק? הרי סביר שהלקוח יחשוב שאם האריזה זהה, גם המוצר זהה.

"לארוז מוצרים שונים באריזה זהה, זו בפירוש פרקטיקה שיכולה להטעות צרכנים", טוען רונן רגב כביר, מנכ"ל "אמון הציבור". "הצרכן רואה אריזה של מוצר מסוים ואוטומטית מניח שזה אותו המוצר בדיוק רק בגודל שונה. לכן יש כאן חשש להטעיה, גם אם לא מכוונת, של הציבור. לגיטימי לחלוטין ששופרסל תעבוד עם מספר יצרנים שונים, אבל היא צריכה לדאוג שיהיה ברור לצרכן שאלה מוצרים שונים".

בשופרסל קיבלו את הטענה שמדובר במוצרים שונים וכך נמסר: "מבחינה חוקית הרי שמדובר בשני מוצרים שונים, עם ברקודים שונים, בכל מוצר הערכים התזונתיים הרשומים על התווית נכתבים על פי המידע הרשום במפרט המוצר וחתום ע"י היצרן כמו גם שאר המידע הטכני. כלומר – המידע מובא במלואו לצרכן ואין כל בעיה של אי מסירת מידע מלא לצרכן כנדרש על פי החוק. יחד עם זאת, אנו מקבלים את ההערה שמדובר במוצרים שנראים דומה מאד ולכן נבחן לייצר הפרדה בנראות של שני המוצרים. אנו מודים על הפנייה ועל הסבת תשומת לבנו לנקודה וכאמור בוחנים את הטיפול בנושא בייצור עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully