וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בגביית מסים: האוצר מנהל מדיניות זיג-זג

20.7.2016 / 12:11

נשיא לשכת רואי החשבון מזהיר כי הרפורמה בגביית המיסים שמציע האוצר תאיץ בעובדים לרשום את עצמם כחברות - כי לשלם מס מופחת. צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"כחלון כמו כל שר אוצר אחר רוצה להוריד את המס על יחידים בהתאם לאג'נדה שלו", כך אומר נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח יזהר קנה בראיון באולפן וואלה! NEWS בעקבות הודעת משרד האוצר על הרפומה במערכת המס בישראל. "כחלון הוריד את המס לנמוכות והעלה המס למדרגה גבוהה, היתה מדרגה של 50 אחוז והיא ירדה לשכר של 53 אלף שקל מ-60 ומשהו אלף שקל לפני הרפורמה".

לדברי קנה מדובר בהטבה ליחידים שמשתכרים משכורות נמוכות ובגובה בינוני. "שכרו של העובד בנטו ירד כתוצאה מעלייה בהפרשות לפיצויים וקופות גמל וזה סוג של פיצוי על זה" אומר קנה "עכשיו ההטבות יגיעו ישר לכיס ולא לקופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסו לכוונה להוריד את מס החברות אמר קנה כי כבר היום יש לעוסק מורשה עדיפות להפוך לחברה. "מס חברות כבר היום יותר נמוך ליחידים והוא עוד ירד. ברגע שהמיסוי על החברה יירד - כל מי שרשום כחברה ירוויח עוד יותר". קנה מזהיר כי נחזה שוב בתופעת "חברות ארנק" – אנשים הנרשמים כחברה על מנת לשלם מס מופחת, שזו, לדבריו, תופעה לא טובה באופן בסיסי.

"הבעייתיות היא הזיג זג – לא יכול להיות שכל שנתיים שלוש תגיע גישה אחרת", מסכם קנה. "מנכ"ל חברה רוצה אופק תכנוני קדימה. כל שינוי גורם לבעיה תכנונית וחשבונאית".

  • עוד באותו נושא:
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully