וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת כללי הזהב לזכיינות מצליחה

27.7.2016 / 8:30

הרצון של בני אדם להיות עצמאיים ולהיפטר מחיי שכירות, כך מסתבר, לא הולך לגווע, אבל זה לבד לא מבטיח הצלחה. איך מטמיעים חינוך עסקי אחיד ולמה אסור לסמוך על הידע של היזם? הרשת שפיצחה את חידת ההצלחה

ג'וני קריספי. יח"צ,
דמיינו לעצמכם שמישהו היה מציע לכם להשקיע את מרצכם בתאגיד או חברה מבוססת/יח"צ

איך שלא מסובבים את זה, מדובר בחלום. אולי אחד החזקים שיצרה תרבות הקפיטליזם מאז ומעולם. לא שהיה כל כך רע עם הסוציאליזם, אבל מסתבר שבני אדם לא נולדו שווים ולא רוצים לסיים את חייהם ככאלה.

הבעיה התחילה שאותו חלום הפך למציאות אצל כמה אנשים שפרצו את גבולות התודעה שלהם עצמם, ועוררו קנאה רבתי בקרב כל מי שמסביבם.

הרצון של בני אדם להיות עצמאיים ולהיפטר מחיי שכירות, כך מסתבר, לא הולך לגווע. להיפך. דמיינו לעצמכם שמישהו היה מציע לכם להשקיע את מרצכם בתאגיד או חברה מבוססת בעלת שם וקהל לקוחות נאמן, אך קודם לכן היה מוודא שלא תעשו את כל הטעויות האפשרויות ומלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ניהול עסק מהשלב התפעולי ועד שורת הרווח?

המתכון לחינוך עסקי

"חינוך עסקי הוא שם המשחק בזכיינות", מצהיר סטיבן וולפסון, מנכ"ל רשת הכריכים ג'וני קריספי, שבאחרונה הקימה את המכללה העצמאית הראשונה בישראל להכשרת זכיינים. לדבריו, הסיבה העיקרית שזכיין מצטרף לרשת מסוימת, מלבד החלום להבטיח לעצמו שכר ראוי והולם את כישוריו, היא הרצון להיות עצמאי.

ג'וני קריספי.
"כל רשת מכשירה את הזכיינים שלה, אבל בג'וני קריספי זה מתבצע קצת אחרת"

"כל רשת מכשירה את הזכיינים שלה, אבל בג'וני קריספי זה מתבצע קצת אחרת. אנחנו לא מתרכזים רק בהיבטים תפעוליים של העסק אלא בניהול נכון של העסק משלב תזרים המזומנים, דרך ניהול כוח האדם וכלה בחישוב נקודת האיזון היומית שעושה את ההבדל בין עסק מרוויח לעסק מפסיד".

הרשת עצמה נפתחה בשנת 2010 ומספר הזכיינים שלה בישראל מסתכם ב-30 בפריסה ארצית. בתקופה הקרובה צפויים להיפתח עוד 6-8 סניפים.

כמו כן, בימים אלה, החברה עושה הכנות לקראת פתיחת הסניף הראשון שלה בארה"ב. לדברי וולפסון, כל זכייני הרשת, וגם כאלה שטרם חתמו על הסכם הזיכיון עוברים סדרת קורסים והכשרות במגוון נושאים חשובים ומהותיים כמו שיווק ופרסום, בקרה כלכלית, ניהול כוח אדם ועוד.

לייצר את ארגז הכלים הנכון

זכיינות, למי שטרם נכנס לעומק העניין, היא אחד מהמודלים הניהוליים הנפוצים בעולם העסקי עוד מהמאה ה-19. הפרופיל שלו פשוט יחסית – החכרה של מוצר או שירות לטווח ארוך תמורת נתח חודשי מהרווחים. אבל לא לכולם הוא מתאים.

וולפסון, מומחה לתחום הזכיינות ובכיר לשעבר ברשת המזכה הגדולה בעולם, רשת הכריכים סאבווי שמונה מעל 40 אלף סניפים בכל העולם, מבין בדיוק עם מי יש לו עסק. "אנחנו לא מסתמכים על הידע של הזכיין אלא מלמדים אותו הכל ומעניקים לו את ארגז הכלים שיוביל אותו להצלחה. ברור שזכיין שמגיע עם רקע עסקי ירגיש נוח יותר אבל המטרה היא ליצור שפה משותפת לכולם".

בישראל פועלים כיום כ-3,000 זכיינים ב-260 רשתות שונות. לשם השוואה, בארה"ב, מולדת השיטה, פועלים 800 אלף זכיינים ב-3,000 רשתות. במילים אחרות: בפעם הבאה שאתם מטיילים בקניון בארץ או בחו"ל תדעו שמחצית מהחנויות שם פועלות בעצם בשיטת הזכיינות. מדובר במודל שמסייע לכלכלה ומגדיל את מספר המועסקים במשק.

ג'וני קריספי.
מומלץ לזכיין להשקיע את מרצו והתלהבותו בעבודה

4 כללי הזהב לזכיינות מצליחה

אלא שלא תמיד מדובר בסיפור הצלחה, או כפי שאומר וולפסון מג'וני קריספי: "לא כולם נולדו זכיינים". כדי להוציא את המיטב ממודל הזכיינות חשוב להקפיד ולהכיר את ארבעת כללי הזהב, אותם כל זכיין ורשת צריכים לשנן:

1. מדובר בעסק כלכלי לכל דבר ועניין – כל אחד מהצדדים צריך להכיר בזכות של עמיתו לייצר רווחים. עם זאת, הצלחתו של הזכיין תלויה רק בו, קל וחומר הכישלון. תפקיד המזכה הוא לתת את הכלים להצלחה.

2. מיתוג, מיתוג ועוד מיתוג – שני הצדדים, המזכה והזכיין, צריכים להכיר את חובתם בהשקעה כוללת או נפרדת, במיתוג הרשת והכרת קהל היעד. רשת שאיננה ממותגת לא תוכל להתרחב כראוי.

3. דלת פתוחה - קשר אישי בין הזכיין למזכה הוא מתבקש והכרחי, כמו גם האמונה של הזכיין במוצרי הרשת וחזונה, שכן יהיה זה קשה עד בלתי אפשרי לשווק בלהט את מוצריה אלמלא האמונה האישית בהצלחתם. שיחה אישית ודלת פתוחה להצפת בעיות ופתרונות ייעול תשרת את שני הצדדים.

4. זכיינות היא לא השקעה מניבה – כדי להצליח, מומלץ לזכיין להשקיע את מרצו והתלהבותו בעבודה ולו רק כדי לראות מקרוב מהי הדרך הנכונה לניהולה. זכיינות איננה השקעה חד פעמית אלא נטילת אחריות קבועה על עסק עצמאי וחזון להצלחה.

וואלה! NEWS בשיתוף רשת ג'וני קריספי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully