וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפוקליפסה עכשיו: הדרך המהירה והנכונה לקבל פיצוי מחברת הביטוח

28.7.2016 / 8:05

לדווח, לתעד, לזכור, לאסוף ולהכיר את החוק - כל השלבים שאתם צריכים לדעת בדרך לתשלום המיוחל. קל זה לא הולך להיות אבל יש מי שכבר ניצח את השיטה

סוכן ביטוח. ShutterStock
תסמכו על חברת הביטוח שתנצל עד תום את כל זכויותיה/ShutterStock

לא צריך לקרוא את ה"אותיות הקטנות" כדי לדעת שחברות הביטוח לא ממהרות לשלם למבוטחיהן את תגמולי הביטוח ומערימות קשיים בטרם הן יעבירו תשלום זה לחשבון המבוטחים.

הקמפיינים בכלי התקשורת אמנם משדרים תמונה אופטימית וזוהרת יותר, לפיה התחרות היא בכלל בקטגוריית "מי משלם יותר מהר", אבל בפועל, העובדה שיש לכם ביטוח לא מבטיחה לכם תשלום מהיר במקרה הצורך.

בלא מעט מקרים, ההיפך הוא הנכון. כשמתעורר ספק במחלקת התביעות של חברת הביטוח, יעבירו לתובע, דרישות שונות ומשונות להוכחת תביעתו כאשר נטל ההוכחה עליו בלבד. חלק ניכר מאותן פעולות, הן בירוקרטיות ותלויות בדיווח הראשוני שהעביר המבוטח לחברות הביטוח ולרשויות החוק, ומשכך, כדאי להשקיע בהם רגע של מחשבה, גם אם הדבר נראה באותה עת כזניח לחלוטין.

הנחת המוצא הראשונית היא שאופי הטיפול בתביעה קשור בהכרח לסוג התביעה שהוגשה, אבל תסמכו על חברת הביטוח שתנצל עד תום את כל זכויותיה בטרם תשלם את תגמולי הביטוח למבוטח. אז מה ההמלצות ומה כדאי לעשות?

בשעת הצורך, אל תתמודדו עם זה לבד

לא מעט מבוטחים מנסים לחסוך לעצמם את תשלום הפרמיה וההשתתפות העצמית במקרה של תאונת דרכים או נזק לרכוש על ידי ניסיון לסגור פשרה עצמאית מבלי לערב את חברת הביטוח.

ובכן, מדובר בצעד שגוי ומסוכן שכן לעתים המבוטח אינו יודע להעריך נכון את היקף הנזק ו/או את היקף הסיכון הקיים והאם המסמך עליו הוא חותם מגן עליו או חושף אותו לסיכונים נוספים. לרוב המבוטחים אינם יודעים במה הם מסבכים את עצמם. במקרה של פגיעות גוף, מדובר אף בחוסר אחריות שכן אין ברשות המבוטח את הידע והסמכות החוקית לטפל בעניין.

מה גם שמדובר בכאב ראש לא קטן של הגשת טפסים, הגעה לעדויות ומעקב אחר התנהלות הטיפול בתיק. ההמלצה הטובה ביותר היא לפנות מיד לחברות הביטוח או לסוכן הביטוח ולעדכן אותם במתרחש, גם אם המבוטח סבור כי מבחינת חוקית הוא עלול לשאת באחריות לתאונה, היכולת להתייעץ עם איש המקצוע אשר מכיר את רזי הביטוח יכולה למנוע בעיות רבות.

סוכן ביטוח. ShutterStock
חשוב לזכור שגם חברות הביטוח מכורות לתיעוד/ShutterStock

פתחו קלסר ותתחילו לתעד

תלונה במשטרה, מסמכי פינוי באמבולנס, העברות כספים, אסמכתא לתשלום, קבלות וחשבונות – כל אלה הם מסמכים חשובים מאוד שחובה לצרף לתביעה מול חברת הביטוח. כל מסמך שיכול לסייע להוכיח את זכותכם לפיצוי מקומו בתיק שלכם, ואם אפשר, בכמה עותקים.

במקרה ויש מעורבים נוספים או עדים שיכולים לחזק את טענותיכם, דאגו לרתום אותם לצדכם. לא תמיד זה קל אבל בהחלט שווה לנסות.

חשוב לזכור שגם חברות הביטוח מכורות לתיעוד. למען האמת, אין דרך אחרת להתמודד מולן ללא תיעוד מקיף רחב וברור. זה אומר שאם הן מתעדות כל שיחה, פגישה או פיסת נייר שעברה מיד ליד, כדאי שגם אתם תעשו זאת. תתפלאו לדעת, כמה פעמים חברת הביטוח "איבדה" טפסים בטעות או "לא קיבלה" פקסים ודברי דואר ששלחתם כחלק מהטיפול בתיק.

הביאו מומחים

אם התנגשתם בעמוד באמצע הלילה ובאמצע שום מקום, קשה להניח שתמצאו מומחים או עדים שיעידו לטובתכם, אבל אם נגרם לכם נזק חמור באמצע משחק כדורסל בשכונה ובכוונתכם לדרוש פיצוי על אבדן כושר עבודה, כדאי שתמצאו מומחה תעסוקתי מתאים שיוכל לנמק את טענתכם.

שכירת שמאי מטעמכם, במקרה שמדובר בתביעת נזק לרכוש, אף היא צעד שכדאי לשקול, בדיוק משום שזה מה שחברת הביטוח הולכת לעשות.

סוכן ביטוח. ShutterStock
הגשתם תביעת ביטוח? אל תצפו לקבל את הפיצוי באופן מיידי/ShutterStock

זכרו: לחברת הביטוח זמן ודרך משלה

הגשתם תביעת ביטוח? אל תצפו לקבל את הפיצוי באופן מיידי. לחברות הביטוח יש 30 ימים לברר את חבותן לאחר קבלת מלוא המסמכים הדרושים להן. לכן השתדלו להגיש את התביעה מלאה ומסודרת.

זכרו כי חברות הביטוח מחוייבות לפרסם את קיט המסמכים הדרוש להן לשם בירור חבותן. וודאו כי כל המסמכים קיימים באופן תקין והגישו את התביעה בצורה מסודרת. זה יקצר את משך תקופת הבירור ויחסוך את התכתובות לשם השלמת מסמכים.

מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם על מנת לוודא כי הגשת התביעה תהיה בצורה נכונה על מנת למצות את מלוא זכויותיכם.

התיישנות

בישראל, חלה חובת התיישנות על תביעות ביטוח אחרי 3 שנים, בניגוד לחשיבה המקובלת על 7 שנות התיישנות, כמקובל בתחומים שונים אחרים. לכן מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח ולבדוק מה פרק הזמן אשר בו ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח. "פניה לחברת ביטוח ואף ניהול מו"מ מולה לא עוצר את תקופת ההתיישנות", מציין עו"ד עדי בן אברהם, היועץ המשפטי של לשכת סוכני הביטוח.

דעו את זכויותכם לערער

חברות הביטוח בישראל, הינן חברות מפוקחות על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר. ולכן, ואם אתם חשים שנגרם לכם עוול, זכותכם להלין על כך ולבקש את התערבות המפקח. משרד האוצר עצמו מפרסם מעת לעת דירוג איכות של חברות הביטוח (שכמובן מוביל לעוד קמפיינים ענקיים) ואף לא אחת מהן תרצה לקבל דירוג נמוך.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully