וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קרסו מתנגדת להורדת שווי עסקת גנדן-אי.די.בי ל-810 מיליון דולר

אורה קורן

23.10.2002 / 7:54

בתנאים הנוכחיים בני משפחת קרסו, המחזיקים בכ-15% מאי.די.בי, עשויים לשקול לרכוש אותה בעצמם; הביעו תמיהה על כך שאודי רקנאטי מוכן להוריד את שווי אי.די.בי



בני משפחת קרסו התנגדו אתמול להורדת שווי עסקת גנדן-אי.די.בי מ-1.05 מיליארד דולר ל-810 מיליון דולר - כך אמרו מקורבים למגעים. לדבריהם, בני משפחת קרסו הביעו תמיהה על כך שאודי רקנאטי מוכן להוריד את שווי אי.די.בי ל-810 מיליון דולר, אף כי בתחילת השנה התנגד לעיקרון של הפחתת מחיר העסקה כתוצאה מירידת שווי השוק של החברה בעסקת קרדן-אי.די.בי. לדבריהם, רקנאטי אמר אז כי שווי השוק של החברה אינו משקף את שוויה האמיתי. משפחת קרסו וליאון רקנאטי היו אמורים לרכוש בתחילת השנה עם קרדן את גרעין השליטה באי.די.בי.



קיימת סבירות, המוערכת כקלושה, כי בתנאים הנוכחיים בני משפחת קרסו המחזיקים בכ-15% מאי.די.בי, יבקשו לרכוש אותה בעצמם. מקורבים לקרסו העריכו כי בני המשפחה יוכלו לגייס את המימון הדרוש לכך, אם יחליטו לרכוש את החברה. עם זאת, לדברי המקורות, רוב הסיכויים הם שבני משפחת קרסו יצטרפו למכירה משיקולים כלכליים.



לפני כחצי שנה הבהירו בני משפחת קרסו כי אם כל בני משפחת רקנאטי ימכרו את אחזקותיהם, גם הם יצטרפו למכירה. המקורבים הוסיפו כי כל בני משפחת רקנאטי - אודי, ליאון ולני - הביעו עניין במכירת אחזקותיהם - כ-20% בסך הכל - במחיר החדש, ומנהלים מגעים עם בני משפחת קרסו להסרת התנגדותה למכירת גרעין השליטה (52%) באי.די.בי, למרות הירידה בשווי העסקה. מקורבים לאי.די.בי ציינו כי אם עסקת המכירה תתבטל, קיימת הבנה בין בעלי השליטה כי ליאון רקנאטי יחדל לכהן כיו"ר אי.די.בי ובמקומו ימונה יו"ר חדש המקובל על כל בעלי השליטה.



המקורבים למגעים ציינו כי לפני כמה ימים קיבלו המוכרים אופציה לבצע את המכירה במחיר "נמוך בהרבה" מ-810 מיליון דולר, אך בתוספת אפשרות לתיקוני מחירים ("אפסייד") במקרה של שינוי מפתיע לטובה בשווי השוק של אי.די.בי. אודי רקנאטי, המייצג את המוכרים, בחר בחלופה של מכירה לפי שווי של 810 מיליון דולר ללא כל "אפסייד". אתמול דיווחה דיסקונט השקעות כי מתנהל משא ומתן בין הצדדים להתאמת העסקה לשווי של 810 מיליון דולר לאי.די.בי ולהכנסת שינויים נוספים בחוזה המכר. בנוסף ציינה כי אין כל ודאות שהמו"מ יושלם. נודע כי השינויים הנוספים קשורים למועדי התשלומים ולא ל"אפסייד".



אם עסקת גנדן-אי.די.בי תתבצע לפי שווי של 810 מיליון דולר, צפוי בעל השליטה בגנדן, נוחי דנקנר, להציע לבנק לאומי לצמצם את האשראי שהעמיד לעסקה על פי שיעור הירידה במחיר העסקה. בנק לאומי חתם בשבוע שעבר על הסכם לפיו יעמיד לרוכשים הלוואה בסך 205 מיליון דולר, המהווה 60% מהמינוף של העסקה על פי השווי המקורי שבו נחתמה. המינוף הנוסף יינתן כנראה על ידי משקיעים מוסדיים, והרוכשים יממנו 40% לפחות מעלות הרכישה. חלקם של כל המממנים יקטן בהתאמה לשווי החדש של העסקה. ההערכה היא, כי בכך ישופרו הביטחונות של המלווים בצורה מהותית, מכיוון שההון שיעמידו לעסקה יקטן והסיכון בביטחונות המבוססים על מניות החברה יצומצם כתוצאה מהורדת שווי החברה.



במגעים להורדת השווי שהתנהלו בימים האחרונים, הציג דנקנר בפני המוכרים את השינויים לרעה שנרשמו בחברות המובילות בקבוצה מאז נחתמה העסקה. בין השאר הוצגה ההרעה בדיווחים הרבעוניים של שופרסל, סלקום, אזורים, נכסים ובניין, כלל ביטוח ומשאב, והמחיקות הצפויות בגין ההשקעות בחברות היי-טק דוגמת אי.סי.איי. זאת, לצד המשבר הקשה במשק פוההערכות כי 2003 לא תהיה שנה טובה יותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully