וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10% מהשקעות קרן אינטל לטכנולוגיות אלחוט מהירות - יופנו לחברות ישראליות

עודד חרמוני

23.10.2002 / 8:18

אינטל תשקיע 150 מיליון דולר בחברות המפתחות טכנולוגיית רשתות אלחוט מהירות בתקן Wi-Fi



יצרנית השבבים האמריקאית אינטל הכריזה אתמול על הקמת קרן השקעות ייעודית בטכנולוגיות אלחוט מהירות. הקרן החדשה תשקיע 150 מיליון דולר בחברות הפועלות בתקן החיבור המהיר 802.11 WI-FI, המחבר מחשבים ניידים ונייחים וכן עזרים אלקטרוניים לרשתות מחשב מהירות. מנהל ההשקעות של אינטל קפיטל בישראל, שלמה קיין, העריך אתמול כי כ-10% מהיקף ההשקעות של הקרן יופנה לחברות ישראליות, וכי עד סוף 2002 תושלם לפחות עסקת השקעה אחת בחברה ישראלית בתחום זה.



"על אף הפיתוח של מעבד הבניאס בישראל, שהוא בעל יכולות WI-FI, בישראל אין עדיין מודעות של היזמים לתקני אלחוט אלה", אמר קיין. "קיימות רק כעשר חברות סטארט-אפ הפועלות בתחום, ואנחנו מחפשים כל הזמן השקעות נוספות בתחומים אלה בישראל. עד היום לא השקענו בחברות ישראליות בתחום זה, אף שאינטל השקיעה כבר 25 מיליון דולר ב-10 חברות בתחום זה בעולם".



לדברי קיין, הקרן נמצאת במגעים מתקדמים עם כמה חברות ישראליות להשקעה בהן. בעקבות ההחלטה על הקמת הקרן הייעודית ערך סגן נשיא אינטל קפיטל העולמית, קלוד לגליס, שביקר בישראל באוקטובר, כמה פגישות עם קרנות הון סיכון ישראליות במטרה לשכנע אותן לבצע עם אינטל השקעות בתחום WI-FI. עד כה השיבו לאינטל ארבע קרנות ישראליות כי הן מחפשות השקעות בתחום.



הקרן החדשה של אינטל היא תוספת לקרן התקשורת הוותיקה יותר של החברה, שהוקמה ב-99' ומנהלת השקעות בהיקף של 500 מיליון דולר. קרן זו ביצעה כמה השקעות בישראל, מתוך 80 השקעות שביצעה עד כה. בנוסף מפעילה אינטל קרן ייעודית נוספת, להשקעות בחברות המפתחות יישומים בטכנולוגיית 64 ביט. קרן זו, שניהלה 250 מיליון דולר, ביצעה את השקעותיה הראשונות מחוץ לארצות הברית בחברות ישראליות.



קיין אמר כי בעקבות ההכרזה של אינטל על הקמת הקרן, צפוי מספר העסקות שלה בישראל לגדול. השקעות אלה מגיעות לכ-10% מכלל ההשקעות של אינטל קפיטל בעולם, שהגיעו ב-2001 ל-350 מיליון דולר.



אינטל קפיטל היא המשקיע התאגידי הגדול בעולם, ונחשבת לאחד משלושת גופי ההשקעה הבולטים כיום בתעשיית ההיי-טק הישראלית. ב-2001 השקיעה הקרן כ-35 מיליון דולר בחברות ישראליות והשנה היא עתידה להשקיעה כ-20 מיליון דולר ללא הקרן החדשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully