וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן י.מושקוביץ מבקש שכר טרחה של 1.4 מיליון שקל בעבור 15 חודשים

אבי שמול

23.10.2002 / 8:32

בקשתו של הנאמן משה סלמון מיתוספת לבקשתם של עורכי הדין המייעצים להליך ההקפאה, משרד זיסמן, אהרוני גייר, המבקשים שכר טרחה של 2 מיליון שקל



נאמן חברת י.מושקוביץ, הכלכלן משה סלמון, מבקש שכר טרחה של 1.4 מיליון שקל בעבור 15 חודשים שבהם ניהל את החברה, הנמצאת בהקפאת הליכים עקב חוב של חצי מיליארד שקל. בקשתו של סלמון מיתוספת לבקשתם של עורכי הדין המייעצים להליך ההקפאה, משרד זיסמן, אהרוני גייר, המבקשים שכר טרחה של 2 מיליון שקל לכל הפחות. בקשתם של עורכי הדין נתקלה בהתנגדות מצד רשויות מס הכנסה ומע"מ, בנימוק ששיעור כה גבוה של תשלום אינו מקובל עליהן.



"הנאמן נאלץ בתקופת הקפאת ההליכים להעמיד את רוב משאבי משרדו לקידום ענייני הקבוצה וגיבוש הסדר הנושים", נימק סלמון את הבקשה לשכר הטרחה, שאותה הגיש לבית המשפט המחוזי בחיפה. "מדובר בהליך ממושך וארוך שנמשך יותר משנה".



סלמון מסביר כי בקשתו כוללת רכיב של "שכר ניהול", שחושב לדבריו לפי תקנות החברות והסתכם ב-931,735 שקל. בנוסף על כך הוא מבקש "תוספת מאמץ" בשיעור של 50% מהסכום, המסתכמת ב-465,867 שקל. בסך הכל מבקש סלמון 1,397,603 שקל, לא כולל מע"מ, בניכוי מקדמות ששולמו לו עד כה, בהיקף של 750 אלף שקל.



הבקשה של זיסמן, אהרוני, גייר כוללת שכר טרחה של 20 אלף שקל בעבור כל חודש של ליווי משפטי של החברה, מתוכו שולמו להם כבר 280 אלף שקל עבור 14 חודשים. לטענת נציגי מס הכנסה ומע"מ, לפני יותר מחצי שנה נחתמו הסכמים נוספים בין הנאמן לעורכי הדין, שלא הובאו לידיעת בית המשפט, ובהם נקבע כי עורכי הדין יקבלו סכומים נוספים המבוססים על הסכמי שכר טרחה, לפי הפרויקטים השונים שי.מושקוביץ מבקשת למכור.



עו"ד דנית אפל, ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר, אמרה כי בהתחשב בכך שמשרדה השקיע בפרויקט 4,114 שעות עבודה, הרי שמדובר בתמורה בשיעור מקובל, המתחשב בכישורים ובניסיון של המשרד. "הבסיס לחישוב הוא 80 דולר לשעה - סכום סביר בעבור משרד בקנה מידה כזה", אמרה אפל. "ההתנגדות לתשלום מגיעה מצדם של עורכי דין הרואים את ההתקשרות שלנו להליך ההקפאה כדבר הפוגע בהם. מדובר במניעים אישיים בלבד. תמוה בעינינו שיוסי מושקוביץ (בעל השליטה בחברה, א"ש) יוצא להגנתם".



לדברי נציגי הרשויות המבקשים שלא לאשר תוספת שכר טרחה, "מן הראוי היה להביא כל אחד מההסכמים, עוד בטרם מועד חתימתם, לידיעת הנושים ובכללם רשויות המס, ולא כפי שנהגו היועצים המשפטיים והנאמן".



מושקוביץ מתח ביקורת על גובה שכר הטרחה שמבקשים הנאמן ועורכי הדין לקבל בעבור עבודתם. "עצוב לי לשמוע כי בשעה שנעשים מאמצים רבים להצלת החברה, ומאות נושים ויתרו על חלק מכספם - יש מי שמתעשרים ומקבלים מהחברה סכומי עתק שאינם מקובלים לחלוטין בתחום הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully