וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.741 שקלים

אמיר טייג

23.10.2002 / 16:41

מאז הודעת פיץ' כי דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל לא יופחת, יוסף השקל בקרוב ל-1%


הירידות החדות של עד 0.8% בהן פתח הדולר את יום המסחר התמתנו מעט לקראת שעת קביעת היציג, שנקבע על רמה של 4.741 שקלים, ירידה של 0.6% לעומת היציג של אתמול. שוק הכספים מקבל בחיוב את הודעת סוכנות הדירוג פיץ' כי רק דירוג האשראי המקומי של ישראל יופחת, ודירוגה הבינלאומי ייוותר על כנו. מאז ההודעה אתמול ב-15:30 עד שעות אלו יוסף השקל בקרוב ל-1%. מחזורי המסחר בינוניים וההערכה היא כי מרבית הפעילים הם הבנקים המקומיים והחברות, אשר בוחרות לבצע הגנות מטבע ברמות הנוכחיות. הגופים הזרים היו דומיננטיים פחות היום.

"הפעילים בשוק הכספים רואים את מאמציו האחרונים של שר האוצר כמוצלחים, מאחר שדירוג האשראי של החוב הבינלאומי של ישראל לא הורד. התוצאה של המהלך היתה מוצלחת מבחינת שר האוצר", אומר גיא מגן מבית ההשקעות אקסלנס. מגן מוסיף כי הודעתה של פיץ' הסירה עננה כבדה של חוסר ודאות, ולפיכך הגיב שוק הכספים בעלייה חדה של השקל. מגן מציין כי במהלך 24 השעות האחרונות התחזק השקל בכ-2%. מגן מוסיף כי להערכתו התגובה של אנליסט חברת הדירוג המתחרה, סטנדרד אנד פורס, מעידה כי היא אינה עומדת לשנות את דירוגה.

סוחרי בית ההשקעות פריקו מעריכים כי גם אמש תרמה פעילותם של מוסדות פיננסיים וספקולנטים לצד הסקטור העסקי לביקוש למט"ח ולפיחות השקל. בפריקו מעריכים כי טרם מוצה פוטנציאל הייסוף וכי בקרבת רמת התמיכה 4.68-4.72 שקלים לדולר צפויים להופיע ביקושים בסקטור העסקי, אשר ירכוש מט"ח ויבלום את ייסוף השקל ואף יתמוך בפיחות מחודש לעבר רמת 4.75 שקלים ויותר.

בפריקו מציינים כי להערכתם פעילות הזרים טרם תמה וכי בתקופה הקרובה עשוי השקל לנוע בתנודות של פיחות-ייסוף, בעוד בראייה לטווח בינוני עשוי השקל להיחלש על רקע רוחות המלחמה, שאלת התקציב והגירעון, מאבקים לקראת הבחירות וכמובן השפעת רפורמת המס המתוכננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully