וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי מוכרת את חטיבת ההוצאה לאור בחלקים: הנכסים מחוץ לארה"ב יימכרו לקונצרן לגארדר ב-1.17 מיליארד דולר

דפנה מאור

23.10.2002 / 10:14

תנסה למכור את האוטון מיפלין בנפרד; נמצאת בדילמה אם למכור לוודאפון את חלקה בסגטל או לנסות לרכוש אותה בעצמה



ויוונדי יוניברסל החליטה למכור את חטיבת ההוצאה לאור שלה בחלקים. נכסי החטיבה שמחוץ לארה"ב נמכרו לקונצרן הצרפתי לגארדר תמורת 1.17 מיליארד דולר, הודיעה החברה היום. ההחלטה התקבלה לאחר שהצעות שקיבלה ויוונדי תמורת החטיבה, הכוללת את בית ההוצאה לאור האוטון מיפלין, היו נמוכות מהצפוי.



ויוונדי הודיעה כי מכרה את נכסיה של חטיבת ההוצאה לאור שמחוץ לארה"ב לקונצרן לגארדר תמורת 1.2 מיליארד דולר, וכי תחפש רוכשים נפרדים להאוטון מיפלין. ויוונדי רכשה את האוטון תמורת 2.2 מיליארד דולר בשנה שעברה. הצעות הרכש שקיבלה ויוונדי עבור החטיבה במלואה היו נמוכות מ-3 מיליארד דולר.



ויוונדי נתונה תחת נטל חובות של 19 מיליארד יורו וסובלת מדירוג אשראי נמוך ביותר. מנכ"לה החדש של החברה, ז'אן רנה פורטו, התחייב להקטין את עומס החובות על ידי מכירות נכסים ב-12 מיליארד יורו עד תום השנה, אולם בינתיים היא נאבקת בהצעות רכש נמוכות מדי, ובמאבק שליטה שפתחה וודאפון על סגטל, אחד הנכסים הרווחיים ביותר של ויוונדי.



מאבק השליטה על סגטל, שמחזיקה ברוב מניות חברת הסלולר SFR, מעמיד בפני ויוונדי דילמה קשה. מצד אחד, היא שואפת להקטין את חובותיה, ומתקשה לגייס הון בלי לשלם ריבית גבוהה בשל הדירוג הנמוך של חובותיה. מצד שני, אם תאבד את השליטה ב-SFR תאבד חלק נכבד מתזרים המזומנים הרווחי שלה.



וודאפון הגישה הצעת רכש של כ-12 מיליארד דולר למניות סגטל שנמצאות בידי בריטיש טלקום, SBC ו-ויוונדי, המחזיקה ב-44% ממניות סגטל. מנכ"ל ויוונדי סבור כי הצעת הרכש של וודאפון נמוכה מדי. כדי למנוע מוודאפון לרכוש רוב בסגטל, תידרש ויוונדי להגיש הצעה נגדית לבריטיש טלקום או SBC, ולהידרש למימון נוסף. מנגד, אם תקבל את הצעתה של וודאפון, השווה 6.8 מיליארד יורו, היא תוכל להקטין את חובותיה.



אחת האפשרויות העומדות בפני ויוונדי כדי לממן הצעת נגד לסגטל, היא מכירת החזקותיה, סך 41%, בחברת שירותי המים ויוונדי אנוויירונמנט. בצירוף ההכנסות ממכירתה של חטיבת ההוצאה לאור, היא תוכל לבלום את ההשתלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully