וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקו תעשיות מודיעה כי לא תרכוש את החברה האמריקאית עמה חתמה על מזכר הבנות בנובמבר 2001

אמיר טייג

23.10.2002 / 10:53

מנכ"ל משה שמש: "הגענו למסקנה כי מצבה של החברה המועמדת לרכישה, היקף המכירות שלה והמחיר שנדרש - אינם עולים בקנה אחד עם צרכינו העסקיים"



חברת אלקו תעשיות , שבשליטת גרשון זלקינד, מודיעה היום כי לא תרכוש חברה בארה"ב, למרות מזכר ההבנות עליו חתמה בתחילת נובמבר 2001. אלקו מנסה זה תקופה להרחיב את פעילותה התעשייתית בארה"ב ומזכר ההבנות לרכישת החברה האמריקאית היה צעד חשוב בכיוון זה. על פי מזכר ההבנות המקורי, אמורה היתה אלקו תעשיות לשלם כ-34 מיליון דולר עבור החברה אשר עוסקת בייצור, שיווק, התקנה ושירות של שנאים בינוניים, ורשמה מכירות של 71 מיליון דולר בשנת 2002.



"אנו מנהלים כבר שנה את המשא ומתן ובדיקת הנאותות של החברה האמריקאית, ולאחרונה הגענו למסקנה כי מצבה של החברה המועמדת לרכישה, היקף המכירות שלה והמחיר שנדרש אינם עולים בקנה אחד עם צרכינו העסקיים", אומר מנכ"ל אלקו תעשיות, משה שמש. "הרכישה נראתה לנו מסוכנת מדי, וכדי לא לפגוע בפעילות הקיימת של חברה החלטנו שלא לבצע את הרכישה", מוסיף שמש.



עם זאת, מוסר שמש כי החברה ממשיכה לבחון רכישות בארה"ב של חברות המייצרות ומשווקות מוצרים משלימים ומשיקים לקו המוצרים של אלקו תעשיות. שמש מזכיר את תחום השנאים הבינוניים כתחום אליו מעוניינת החברה להיכנס באמצעות רכישה. "אנו מעוניינים להרחיב את היקף הייצור בישראל ומקווים כי הרכישה תעזור לנו להשיג זאת", אומר שמש.



אלקו מכרה בשנת 2001 בשוק האמריקאי שנאים בהיקף של 105.8 מיליון שקל, לעומת 34.4 מיליון שקל בלבד בשנת 2000. עוד מציינת החברה בדו"חותיה השנתיים כי כבר בתחילת 2001 היה ברשותה צבר הזמנות מלקוחות בארה"ב שהסתכם ב-98.3 מיליון שקל. החברה השיגה צמיחה מרשימה בשוק האמריקאי באמצעות מכירה דרך רשת של סוכנים. הערכות הן כי ההחלטה שלא לרכוש את החברה האמריקאית מושפעת מהצמיחה המרשימה שהושגה גם ללא הרכישה.



אלקו תעשיות, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 158 מיליון שקל, עוסקת בייצור ושיווק של מוצרי תשתית חשמליים (שנאים, תחנות משנה ניידות, לוחות, מיישרי זרם, מנתקים ועוד). מוצרים אלו משמשים בעיקר להעברת אנרגיה מתחנות כוח של חברת החשמל על ידי צרכני האנרגיה השונים, באמצעות רשת החשמל.



אלקו תעשיות סיימה את הרבעון השני של השנה עם גידול בהפסד ל-3.5 מיליון שקל, ובכך רשמה שלושה רבעונים רצופים של הפסדים. הכנסות החברה ירדו ב-16.5% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-85.1 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה מהווה 65% ממאזנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully