וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלכים לעסקת בזק-שמרוק מקטינים סיכויי קבוצת זאבי למנוע כינוס מניות בזק

ערן גבאי

23.10.2002 / 11:02

בדיון אתמול בבית המשפט הסכימו הבנקים להעניק לזאבי ארכה בת 14 יום שבה ינסו הצדדים למצוא פתרון שימנע את כינוס הנכסים



עסקת בזק-שמרוק-פלאפון לרכישת מניות שמרוק בפלאפון על ידי בזק במחיר הגבוה משמעותית משוויה של פלאפון היום מסכן את ערך מניות בזק ופוגע בניסיונות קבוצת זאבי למנוע את כינוס המניות, כך אומר גורם המקורב לקבוצה.



אותו גורם טוען כי כל מהלך שעשוי לפגוע במחיר מניית בזק מקטין עוד יותר את הסיכוי למציאת פתרון למשבר מול הבנקים.



קבוצת זאבי מנסה כל העת למצוא דרכים יצירתיות המבוססות בעיקר על הבטחונות משווי מניות בזק שבידי זאבי, שימנעו את כינוס המניות. לפני כשלושה חודשים העלה זאבי, במסגרת תגובתו לבקשת קונסורציום הבנקים, פתרון אפשרי לפיו הלוואות הבנקים יוארכו וזאבי תקשורת תנפיק איגרות חוב הניתנות להמרה למניות בזק במחיר קבוע מראש. באמצעות האג"ח תגייס החברה כ-70% מיתרת ההלוואה לבנקים (כ-400 מיליון דולר) ותעביר את התמורה מהאג"ח באופן מיידי לבנקים לתשלום ההלוואה.



על פי אותה הצעה, בתום תקופת הארכת ההלוואה או שנה מתום ביצוע ההפרטה יבחר זאבי באחת משתי החלופות - לשלם לבנקים את יתרת ההלוואה ולפדות את איגרות החוב ולהיוותר כך עם המניות, או לחלופין, להעביר את המניות של בזק לידי הבנקים שיוכלו לבחור בין פידיון איגרות החוב ולהותיר את המניות בידיהם או להעביר את המניות לידי בעלי איגרות החוב. הבנקים שללו באופן מוחלט אפשרות זו.



בדיון אתמול בנוגע לבקשת קונסורציום הבנקים, שהעניק לגד זאבי ההלוואה לרכישת מניות בזק - 19.6% - למנות למניות כונס נכסים, הסכימו הבנקים להעניק לזאבי תקופת גרייס קצרה בת 14 יום שבה ינסו הצדדים למצוא פתרון שימנע את כינוס הנכסים.



קוסורציום הבנקים - הבינלאומי, פועלים, לאומי, דיסקונט, מרכנתיל, אגוד והמזרחי, הלווה לגד זאבי כ-733 מיליון דולר לשם רכישת מניות בזק מכייבל אנד וויירלס.



זאבי טוען כי מינוי כונס נכסים יגרום נזק אדיר ובלתי הפיך לשווי חבילת המניות, ששוויה היום עומד על כ-450 מיליון דולר בלבד, שכן ברור לכל כי מניות בזק נסחרות כיום הרבה מתחת לשוויין הריאלי ומכירתן בידי כונס נכסים עלולה להביא לירידה נוספת בערכן. השופטת ורדה אלשייך ביקשה אתמול מהצדדים לנסות ולמצוא פשרה כלשהי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully