וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן מוסט מציע למשרד התקשורת להקציב כספים לקמפיינים הסברתיים לגיבוי השקת הערוצים המסחריים החדשים

ענת ביין

23.10.2002 / 12:17

מוסט מציע כי המימון יושג מתמלוגי הזכיינים ובעלי הרשיונות, שיתחייבו להחזיר את מלוא סכום ההשקעה של הממשלה בפרסום במשך חמש שנים



יו"ר איגוד המפרסמים, אורן מוסט, פנה במכתב לשר התקשורת, ראובן ריבלין, בו הוא מציע כי משרד התקשורת יקציב כספים לקמפיינים הסברתיים שיעסקו במהות פתיחת שוק השידורים בטלוויזיה לתחרות וכי לקראת השקה של כל ערוץ מסחרי חדש, יבצע משרד התקשורת קמפיין מלא בכל אמצעי המדיה הפונים לקהל המטרה הרלוונטי של הערוץ.



על פי מוסט, המימון למהלכים אלה צריך להגיע מהכנסות הממשלה - מתמלוגי הזכיינים ובעלי הרשיונות. "כדי למנוע פגיעה בתקציב המדינה ומתן הטבה כספית לזכיין או לבעל הרשיון, שאינה בהתאם לתנאי המכרז בו זכה", כותב מוסט, "אנו בדעה שכל זכיין או בעל רשיון חדש, שייהנה מהמטריה ההסברתית של משרד התקשורת, יתחייב להחזיר את מלוא סכום ההשקעה של הממשלה בקמפיין ההשקה במשך חמש שנים".



לטענת מוסט, פתיחת שוק השידורים לתחרות הוא חלק מאסטרטגיה של הממשלה, והשינוי במבנה שוק הפרסום המסחרי בטלוויזיה יסייע רבות לקידום התחרות בין היצרנים ונותני השירותים על ליבו וכיסו של הצרכן, ובכך ישפר את מצב המשק והכלכלה. לכן, לדבריו, יש לעשות כל מאמץ להאצה ולהבטחת ההצלחה של מהלך זה, ולפיכך על משרד התקשורת להיות שותף מוביל בהקניית המידע לצופה-לקוח אודות כל ערוץ חדש שנולד.



"מימוש הליברליזציה בשוק הטלוויזיה מתמהמה", כותב מוסט, "והמונופול ממשיך לשלוט בשוק.
מניתוח השינויים שמשרד התקשורת שואף לחולל במבנה שוק השידורים המסחריים בטלוויזיה ומבחינת 'אירוע' ערוץ 10, מתברר כי קיים פער גדול בין הרצון לשנות את מבנה השוק לבין השתנותו בפועל".



"עם 'הלידה' מחדש של ערוץ 10", הוא מוסיף, "ולקראת ההשקות הקרובות של הערוץ הישראלי בשפה הרוסית, ערוץ החדשות, ערוץ המוסיקה וערוצים ייעודיים נוספים, יש למשרד התקשורת הזדמנות להשביח את תהליך היישום של פתיחת השוק לתחרות".



מוסט מסכם את הצעתו בהבטחה כי איגוד המפרסמים בישראל ישמח להירתם למאמץ ההסברתי שיובל ע"י משרד התקשורת, הן בגיבוש המודל ותוכנית הפעולה לקידום ההחדרה של כל ערוץ חדש והן לתמיכה ביישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully