וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד הענק היפאני היטאצ'י השקיע 1.5 מיליון דולר בחברת פגסוס הישראלית

בעז בבאי

23.10.2002 / 12:22

ההשקעה של היטאצ'י באה במסגרת הסכם הפצה שנחתם בחודש עבר בין שתי החברות; מפתחת העט האלקטרוני פגסוס מנהלת כיום מגעים עם משקיעים נוספים להרחבת הגיוס



תאגיד הענק היפאני היטאצ'י השקיע 1.5 מיליון דולר בחברת פגסוס טכנולוגיות הישראלית. החברה מנהלת כיום מגעים עם משקיעים יפאנים נוספים להרחבת הגיוס.



ההשקעה של היטאצ'י באה במסגרת הסכם הפצה שנחתם בחודש עבר בין היטאצ'י היי-טק, השייכת להיטאצ'י, לבין פגסוס. על פי ההסכם, תפיץ היטאצ'י ביפאן ובמדינות נוספות באסיה את העט האלקטרוני, וכן את השבב הניתן להטמעה במסגרת יישומים מגוונים - שניהם פרי פיתוח של פגסוס.

היטאצ'י, אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות ביפאן, נסחרת בבורסת ניו יורק וטוקיו לפי שווי שוק של כ-15 מיליון דולר. החברה, המעסיקה יותר מ-320 אלף עובדים ברחבי העולם, רשמה בשנה שעברה מכירות בהיקף של כ-64 מיליארד דולר.



היטאצ'י תפיץ הן את העט האלקטרוני כמוצר מוגמר והן את הטכנולוגיה של פגסוס - כמודלים או כמערך שבבים הניתנים להטמעה במוצרים אלקטרוניים מסוגים שונים.



העט האלקטרוני של פגסוס מאפשר העברת כתב יד לפורמט דיגיטלי. העט מאפשר קליטת כתב יד על גבי כל משטח, והזנתו לכל מחשב אישי (PC) או מחשב נישא בזמן אמת. העט מאפשר לכתוב בכתב יד טבעי מזכרים ופרוטוקולים של ישיבות ולשרטט סקיצות על כל נייר, עד גודל A4. את הנתונים שנצברו ניתן לאחסן, להעבירם ב-e-mail, לשמור בתיקיות שהוגדרו או להוסיף אותם למסמכי מיקרוסופט מסוג Word או Excel.



פגסוס, שהוקמה ב-1991 על ידי שינהולץ ויצחק זלוטר, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים המאפשרים שימוש בכתב יד כתחליף למוצרים המסורתיים - מקלדת ועכבר. החברה פיתחה מגוון של מכשירים המאפשרים קליטת כתב יד והזנתו למחשבים אישיים, מחשבי כף יד (PDA), טלפונים סלולריים ומכשירים משרדיים נוספים.



עד כה גייסה פגסוס כ-10 מיליון דולר ב-4 סבבי גיוסים. עם המשקיעים נמנים קרנות ההון סיכון הישראליות מרתון, יוזמה, תעוזה וישאל, קרן ההון סיכון האמריקאית צ'ארטרהאוס גרופ (Charterhouse Group) בנק ההשקעות האמריקאי ג'וזפטל (Josephthal) וקבוצת המשקיעים הקנדית אפרדב (Aperdev).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully