וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי ודסק"ש דנים באפשרות לרכישת מניות תבל של UPC בתמורה למחיקת החוב של UPC כלפי הבינלאומי

ערן גבאי

23.10.2002 / 12:48

לדסק"ש זכות סירוב ראשונה וזכות וטו בעניין מכירת מניות תבל של UPC; אם ירכוש הבינלאומי את מניות UPC - יצטרך להזרים לתבל כ-200 מ' ש' - בדומה לדסק"ש



שלמה פיוטרקובסקי, יו"ר הבנק הבינלאומי , ועמי אראל, נשיא דסק"ש , דנים מזה כשלושה שבועות באפשרות לרכישת מניות תבל המוחזקות על ידי החברה ההולנדית UPC (המחזיקה ב-46.5% מהמניות) בתמורה למחיקת החוב של UPC כלפי הבינלאומי בגובה של 55 מיליון יורו.



לדסק"ש יש זכות סירוב ראשונה בעניין מכירת מניות תבל של UPC וזכות וטו. גורמים המעורבים בשיחות בין הבנק הבינלאומי ודסק"ש טוענים היום כי עדיין לא נחתם סיכום בין הבינלאומי ל-UPC לרכישת המניות על ידי הבנק וכי ההתקדמות בשיחות בין הצדדים אינה מחייבת משפטית עדיין.



עוד נודע כי בדסק"ש שקלו, וייתכן שעדיין בוחנים, את האפשרות לרכוש את מניות תבל של UPC במחיר השוק וכי התקיימו בעניין זה שיחות בין הצדדים.



לפני כחודש דיווחנו שבנק לאומי קרוב להסכמה עם הבנק הבינלאומי בעניין שעבוד נתח מניות UPC בתבל, וככל הידוע המחלוקת בין שני הבנקים נפתרה.



החוב של החברה ההולנדית כלפי הבנק הבינלאומי מקורו בהלוואה שהעניק הבנק לחברה לרכישת מניות תבל בגובה של 55 מיליון יורו. החוב אמור להיפרע ב-9 בנובמבר. אם ירכוש הבינלאומי את מניות חברת הכבלים, הוא צפוי למכור את המניות לצד ג'.



דסק"ש אמורה להזרים לתבל מימון שיכסה על חובות החברה לנושים הבלתי מובטחים שלה - הספקים - שהחוב כלפיהם נאמד במעט יותר מ-400 מיליון שקל. בעבר הסכימה דסק"ש להזרים כ-200 מיליון שקל בלבד בתהליך ההבראה של חברת הכבלים שבבעלותה. אם ירכוש הבינלאומי את מניות UPC בתבל הוא יצטרך להזרים לתבל סכום דומה לזה שתזרים דסק"ש. נודע שהצדדים דנים גם בגובה המימון הנוסף שיעביר הבינלאומי לתבל באם ירכוש את המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully