וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך שיוזיל את דמי הניהול בקרנות הפנסיה יוצא לדרך

1.8.2016 / 10:35

רפורמת קרנות ברירת המחדל נועדה להביא להפחתה ניכרת בדמי הניהול שמשלמים העובדים. כחלון וסלינגר הודיעו כי קרנות הפנסיה של מיטב דש והלמן אלדובי ישמשו כקרנות ברירית המחדל בשנתיים הקרובות

דורית סלינגר. צילום: תמר מצפי, גלובס
דורית סלינג'ר/גלובס, צילום: תמר מצפי

המהלך שעשוי להוזיל את דמי הניהול של קרנות הפנסיה יוצא לדרך: שר האוצר כחלון והממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר הכריזו היום (ב') על קרנות ברירת המחדל לשנתיים הקרובות. קרנות הפנסיה שנבחרו הן של בתי ההשקעות מיטב דש והלמן אלדובי, שהציעו דמי ניהול נמוכים משמעותית מהממוצע בשוק.

רפורמת קרנות הפנסיה ברירת מחדל לכלל העובדים במשק נועדה להביא להפחתה ניכרת בדמי הניהול שמשלמים העובדים הלא מאוגדים. הרפורמה תאפשר לכל המעסיקים והעובדים במשק להפקיד בקרן פנסיה אחת מבין השתיים שנבחרו בהליך שביצע אגף שוק ההון. הקרנות יחלו לצרף עמיתים מיום 1 בנובמבר 2016 בהתאם לדמי הניהול הנמוכים שנקבעו. תקופת הפעילות של הקרנות תימשך שנתיים ובסופן יתבצע הליך בחירה נוסף.

לפי הפרטים שפרסם היום האוצר, קרן הפנסיה של מיטב דש תגבה דמי ניהול בשיעור של 1.31% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.01% מהצבירה בקרן. דמי הניהול שתגבה קרן הפנסיה של הלמן אלדובי יעמדו על 1.49% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.001% מהצבירה בקרן. לשכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימליים, צפוי המהלך להגדיל את הקצבה הצפויה בכ-18%. בדיקה שערך משרד האוצר מצאה כי שכיר בעל שכר ממוצע צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה ביותר מ-900 שקל. כמו כן, דמי ניהול אלו יחולו על המצטרפים לקרנות למשך 10 שנים.

הרפורמה צפויה להביא להוזלה בדמי הניהול בשוק הפנסיה כולו, כמו גם לשיפור איכות השירות ולהגברת התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני. הרפורמה אף קיבלה רוח גבית משופטי בית המשפט העליון אשר דחו את עתירתן של חברות הביטוח שניסו לטרפד את המהלך. השופטים פסקו כי הרפורמה תגן על ציבור החוסכים בישראל וכי היא משרתת את האינטרס הציבורי.

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully