וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה דחה תביעה של עובד לומניס לשעבר לקבלת תשלום עבור 50 אלף אופציות

עינב בן יהודה

23.10.2002 / 13:33

התובע חתם על הסכם סיום העסקה, בו גובשו הזכויות להן הוא זכאי, אך ההסכם לא כלל את האופציות שהוענקו לו זמן קצר לפני פיטוריו



בית הדין האזורי לעבודה בנצרת דחה תביעתו של עובד לשעבר בחברת ESC, כיום לומניס , לקבלת פיצוי כספי הנע בין 900 אלף שקל ל-1.46 מיליון שקל, עבור אופציות להן היה זכאי עם סיום עבודתו בחברה.



התובע, דורון גרסטל, באמצעות עו"ד רועי פוליאק, החל לעבוד בחברה, שיוצגה על יד עו"ד יעל דולב, בשנת 1996. בתביעה טען גרסטל כי ביולי 1999, לאחר שהשליטה בחברה עברה לידי קבוצת גנגר, פעולתה הראשונה היתה להדיח את מנכ"ל החברה והמייסד ולמנות במקומו את יאשה סיטון. התובע טען כי ביולי 1999 הודיע על כוונתו לעזוב את החברה לטובת עבודה אחרת, וכי סיטון, על מנת למנוע זעזועים במערכת, ביקש ממנו להישאר בחברה והוא נעתר לבקשה.



באוגוסט 1999 תוקן הסכם העסקתו של התובע וניתנו לו 50 אלף אופציות, כאשר תאריך מימושן נחלק ל-2: התובע היה יכול לממש מחצית האופציות ביוני 2000 ואת החלק השני - בינואר 2001. כמו כן, נקבע כי אם יפוטר, תחויב החברה לשלם לתובע שכר מלא, כולל הטבות סוציאליות למשך 9 חודשים.



זמן קצר אחר כך פוטר התובע מעבודתו. לטענת סיטון, פיטוריו נעשו על רקע חוסר אמון. בספטמבר 1999 נחתם הסכם סיום עבודה בין הצדדים, בו נקבעו התנאים לסיום עבודתו של התובע ובו גובשו הזכויות להן היה זכאי. ואולם, הסכם זה לא כלל את האופציות שהובטחו לו במועד מוקדם יותר.



השופט חיים סומך קבע כי יש לדחות את התביעה. "הסכם סיום העבודה נחתם ללא כפייה, התובע היה מודע לכך שהאופציות נשוא התביעה הושמטו וההשמטה נעשתה בידיעתו". עוד ציין השופט שלא שוכנע כי החברה יצרה ציפיות אצל התובע שנושא האופציות "ייפתר", כפי שטען התובע. השופט קבע כי על התובע לשלם לנתבעת הוצאות ושכר טרחת עו"ד בגובה של 20 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully