וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשת: "לאפשר מיזוג מיידי של זכייניות ערוץ 2"

רוני קורן-דינר

23.10.2002 / 13:21

יוחנן צנגן תקף בחריפות את הרגולציה; "כדי לצמוח ועדיין להישאר רווחיים בתנאי הפיקוח הקיימים, על נתח הפרסום בטלוויזיה לגדול ב-75%, משמע בכ-600 מיליון שקל"

בדיון על המשבר בענף התקשורת שנערך היום בכנס המרכז הישראלי לניהול קרא מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, למיזוג מיידי בין זכייניות ערוץ 2, למעבר למתכונת שידורים בשיטת הרשיונות ולהסרת פיקוח הרשות השנייה.

צנגן יצא במתקפה חריפה נגד הרגולציה בענף התקשורת, וטען כי יותר מדי גופים מתערבים בסמכויות משרד התקשורת והרשות השנייה: הממונה על ההגבלים העסקיים, משרדי המשפטים והאוצר, משרד התרבות ואחרים. "במצב כזה של מעורבות, פעמים רבות ידינו כבולות", אמר צנגן. "אין קשר בין ההוצאות, הנקבעות על ידי הרגולטור (ערוץ 2 מחוייב להשקיע בתוכן 43% מהכנסותיו או כ-80 מיליון דולר בשנה - הגבוה מבין השניים - ר.ק), לבין ההכנסות, שהצטמצמו במידה ניכרת לאחרונה. על פי דו"ח אובייקטיווי של משרד רו"ח סומך חייקין, כדי לצמוח ועדיין להישאר רווחיים בתנאי הפיקוח הקיימים, על נתח הפרסום בטלוויזיה לגדול ב-75%, משמע בכ-600 מיליון שקל".

"הרגולציה לא השכילה להתאים עצמה לנסיבות, והפכה את עצמה לבלתי רלוונטית. ההחלטות ותנאי הסף בזיכיונות הם סובייקטיוויים לגמרי, ולראיה, אין פלא שרוב המכרזים בענף בשנים האחרונות נגמרו בבתי המשפט", הוסיף צנגן.

לדבריו, כדי להציל את השידור המסחרי יש להעביר את השוק מיידית לשיטת הרשיונות, ולאפשר מיזוג בין זכייניות ערוץ 2 עוד בטרם תסתיים תקופת הארכת הזכיון בנובמבר 2005. "בנוסף, יש למנוע לחלוטין פרסומות וחסויות בערוצים שאינם ערוץ 2, ערוץ 10 והערוצים הייעודיים, ולהפסיק את הכרסום ההולך וגובר בהכנסות הערוצים המסחריים", אמר צנגן. "יש לאפשר לערוץ 10 תדר טריסטריאלי,להוציא לפועל את תוכנית הקמת רשות התקשורת הממלכתית, להפוך את פעילות הרשות השנייה לפעילות מכוונת ולא מפקחת", סיכם צנגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully