וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC מעלה תחזיות לאם סיסטמס אך סבור כי צפויה חולשה במניה בטווח הקצר

שירלי יום-טוב

23.10.2002 / 13:47

"ההנהלה העלתה את נקודת האיזון לרמת הכנסות של 22 מ' ד' - דבר העשוי להשפיע לרעה על המניה"; "ההתפתחות החשובה ביותר ברבעון האחרון - הרחבת ההסכם עם טושיבה";



בבית ההשקעות HSBC מציינים כי נתון חשוב שעולה מדו"חות אם סיסטמס , ומשיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום הדו"חות, הוא שהחברה לא צפויה לסבול מירידה בהכנסות הרבעון הראשון של 2003, המושפע פעמים רבות מעונתיות. "עובדה זו מרמזת על כך שהחברה כבר סגרה הזמנות - אנו מאמינים שמדובר במכירות של מוצר המובייל דיסק און קי", אומרים האנליסטים דן הרוורד ו-ויל מנואל.



האנליסטים מעלים את התחזיות ל-2002 כולה וצופים כעת הכנסות של 64.2 מיליון דולר והפסד נקי של 20 סנט למניה. גם עבור 2003 התחזיות מעודכנות כלפי מעלה, והן עומדות כעת על הכנסות של 92.6 מיליון דולר ורווח נקי של 3 סנט למניה. כלומר, מדובר על תחזית צמיחה שנתית מרשימה של 44%. יחד עם זאת, הם מורידים את מחיר היעד ל-9 דולרים כדי להשוות את המכפיל לפיו נסחרת אם סיסטמס לזה של החברה הקרובה ביותר - Sandisk. הם מציינים כי העובדה שהנהלת החברה העלתה את נקודת האיזון לרמת הכנסות של 22 מיליון דולר עשויה להשפיע על חולשה במניה לטווח הקצר.



הנקודות החשובות שמעלים האנליסטים מהדו"חות שפירסמה החברה לפני יומיים מתייחסות בין היתר לשולי הרווח הגולמי, שעמדו על 31% ברבעון השלישי. "החברה צפויה להישאר ברמה זו עד שתתחיל לקבל תמלוגים מטושיבה במחצית השנייה של 2003 עבור מוצר המובייל דיסק און צ'יפ", הם אומרים.



ההוצאות התפעוליות של החברה עלו ב-9% מהרבעון הקודם לרמה של 7.3 מיליון דולר - רמה מעט גבוהה מזו לה ציפו האנליסטים. החברה ציינה כי ההוצאות ימשיכו לעלות גם ברבעון הרביעי בשל הוצאות הקשורות בתביעה שהגישה החברה נגד החקיינים שקמו לדיסק און קי ובשל עלייה נוספת בהוצאות המחקר ופיתוח. האנליסטים מציינים כי למרות שאין זה הגיוני לצפות לרמת הוצאות תפעוליות זהה, כשהחברה מציגה עלייה בהכנסותיה, הרי שזו בעצם הסיבה לכך שנקודת האיזון התרחקה כעת לרמת הכנסות של 22 מיליון דולר.



ההתפתחות החשובה של הרבעון השלישי היתה, לדעתם, הרחבת ההסכם עם טושיבה, שתשווק מעתה את הפיתוח המשותף לשתיים, הדיסק און צ'יפ מילניום פלוס. מכירות אלו יבטיחו את התמלוגים אותם ציינו. "כדאי למשקיעים גם לשים לב לכך שמנכ"ל חטיבת השבבים של סמסונג ביקר בארץ לצורך פגישות עם אם סיסטמס", אומרים האנליסטים. "למרות שסביר להניח שמדובר בשלבים מוקדמים של שיתוף פעולה, העניין שמעוררת אם סיסטמס הוא אישור לטכנולוגיה של החברה".



האנליסטים של HSBC מציינים כי "הם ממתינים להסכמי OEM נוספים למוצר המובייל דיסק און קי". הם אינם כוללים עדיין בתחזית ההכנסות שלהם לרבעונים הבאים את שיתופי הפעולה הצפויים להיחתם עם חברות נוספות בתחום הסלולר, אך ממתינים לחדשות בנושא זה מהחברה לאחר שהיא עידכנה כי צפויות להיחתם 4-5 עסקות נוספות בתחום זה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully