וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מייסדי אורכית, איציק תמיר ואריק פנט, יתפטרו מניהול החברה ויישכרו על ידה מחדש כקבלנים עצמאיים

גתית פנקס

23.10.2002 / 14:02

השניים יעברו למעמד של נותני שירותים ובכך יגנו על עצמם מפני ביטול התקרות לתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות; תמיר ופנט ישפו את החברה בגין כל שינוי מיטיב שיהיה עבורם מהתהליך



איציק תמיר ואריק פנט, שני מייסדיה של אורכית , יתפטרו מניהול החברה וישכרו על ידה מחדש כנותני שירותי ניהול חיצוניים - כך עולה מתוכן ההזמנה לאסיפת בעלי המניות השנתית של החברה שתתקיים ב-12 בנובמבר.



לדברי אורכית, השניים טרם החליטו סופית אם הם מעוניינים לבצע המהלך, אולם הם מבקשים להעלות הנושא באסיפת בעלי המניות, שכן אחרת יהיה צורך לכנס אותה מחדש בהמשך השנה. בכך, למעשה, השניים יעברו ממערכת יחסי עובד-מעביד עם אורכית למצב של קבלן עצמאי המגיש חשבונית לחברה ומקבל החזרי הוצאות במסגרת חברת הניהול בראשה כל אחד מהם עומד.



תמיר ופנט, כבעלי שכר גבוה, מעוניינים לבצע את המהלך כדי להגן על עצמם מפני ביטול התקרות לתשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות, זאת, לאחר החלטת הממשלה מיולי 2002 לפיה התשלומים הללו שמגיעים כיום ל-10% מהשכר הכולל, לא יוגבלו בתקרה. ההפסד הכספי האפשרי עבור המנהלים עשוי להיות אקוטי, שכן בעבר הגבלת התקרה היתה לפי 5 מהשכר הממוצע במשק, ורק עד לגובה התקרה היו המנהלים משלמים מס.



עמדת מס הכנסה בנושאים הללו היא תקיפה: במס הכנסה סבורים כי הקמת חברות ניהול מסוג זה, שנועדו לעקוף את ההחלטה מיולי כדי לצמצם את חבות המס, היא עסקה בעלת אופי פלילי ומס הכנסה אף הודיע כי הוא מתכוון לגבות מהמעסיקים את הפרשי המס שאותם בכירים יבקשו לחסוך בכך שיקימו חברות שירותי ניהול. יחד עם זאת יש לציין כי תמיר ופנט ישפו את אורכית עבור כל שינוי מיטיב של מס שיהיה עבורם, כלומר - ישלמו לה את ההפרשים.



במסגרת חברת שירותי הניהול יישאו השניים באותם התפקידים בהם הם משמשים כיום: תמיר כנשיא החברה ופנט כיו"ר ומנכ"ל אורכית. כל שאר ההטבות - וביניהם בונוסים, ימי חופשה והחזר הוצאות - יישארו בעינן. אם אומנם יחליטו השניים לבצע את המהלך, תיחשב העסקתם כעסקת בעלי עניין והתקשרות עם בעלי שליטה.



על כן, לא מן הנמנע שבפעם הראשונה ייחשף שכרם של השניים, שכיום אינו מידע ציבורי מתוקף היותה של החברה זרה ורשומה למסחר בארה"ב. תמיר ופנט מחזיקים 12.2% מהחברה כל אחד, וכלל אלקטרוניקה מחזיקה כיום ב-13.4%. יצוין, כי האופציות היחידות שקיבלו תמיר ופנט מהחברה מאז ייסודה הינן בגובה 100 אלף אופציות, וגם אלה יישארו בידי חברת שירותי הניהול מייסודם.



פעילותה של אורכית בפיתוח פתרונות xDSL להעברת נתונים מהירה על גבי תשתיות הנחושת הקיימות מייצרת הכנסות אך ורק מכוח האינרציה ולא מחוזים חדשים, והיא תולה את יהבה בעיקר בסטארט אפ קוריגנט שבבעלותה המתמקדת בפתרונות העברת תקשורת במתחם המטרו. שווי השוק שלה הוא 14 מיליון דולר.



בנוסף לכך, באסיפת בעלי המניות החברה תבקש לאשר מינויי דירקטורים חדשים: מוטי מוטיל, ואת מינויים של מירי גלבמן ומשה ניר כדירקטורים חיצוניים. כמו כן, החברה מתכוונת לבצע איחוד הון ביחס של עד 1:8, כדי להימנע ממחיקה ממסחר. האישור הינו "אישור פתוח", וכלל לא בטוח בשלב זה שאכן אורכית תבצע את איחוד ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully