וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפלייד ננומטריאלס גייסה מיליון דולר מקרן ניוטון; החלה בסבב גיוס של 5 מיליון דולר

בעז בבאי

23.10.2002 / 14:59

המנכ"ל ד"ר מנחם גנוט: "הגיוס המתוכנן של אפלייד ננומטריאלס מיועד למימון הקמת מתקן ייצור תעשייתי בישראל"



חברת הננוטכנולוגיה הישראלית אפלייד ננומטריאלס גייסה מיליון דולר מקרן ההון סיכון האמריקאית ניוטון טכנולוג'י. לדברי ד"ר מנחם גנוט, מנכ"ל אפלייד ננומטריאלס, החברה מתחילה בסבב גיוס של 5 מיליון דולר נוספים, שהשלמתו צפויה בתוך 4-6 חודשים.



ניוטון, שהשקיע בחברה מיליון דולר באפריל השנה, מימשה אופציה להשקעה של מיליון דולר נוספים בחברה ויש לה אופציה להשקעה נוספת של מיליון דולר. הכסף מיועד למימון פעילותה של ננומטריאלס, החברה הבת בבעלות מלאה של אפלייד ננומטריאלס, המהווה את מרכז הפיתוח של החברה בישראל.



הגיוס המתוכנן של אפלייד ננומטריאלס מיועד למימון הקמתו של מתקן ייצור תעשייתי בישראל ולהרחבה נוספת של פעילויות הפיתוח העסקי.



גנוט, שהיה אחד ממייסדי חברת ציוד הבדיקה למוליכים למחצה אורמיר מיקנעם, שנרכשה על ידי אפלייד מטריאלס האמריקאית, ציין שהחברה ממשיכה כיום במגעים עם חברות מובילות בתחומי החלל והתעופה ותעשיות כבדות לגבי שיתופי פעולה של יישומים משותפים.



אפלייד ננומטריאלס מעבירה לפסים מסחריים תגלית מדעית מהפכנית של ננו-חלקיקים דמויי כדורים וצנורות דקים, מחומרים אנאורגניים, שהתגלו במכון ויצמן לפני כעשר שנים. החלקיקים הייחודיים ישמשו בסיס למגוון רחב של מוצרים מסחריים ותעשייתיים, כולל יישומים בתחומי המיקרו-אלקטרוניקה, מוליכים למחצה, תעופה וחלל, חומרי סיכה ועבודות מתכת. היישום המיידי שכבר נבדק במעבדות הוא בתחום חומרי סיכה לעבודה בעומסים גבוהים תוך הורדת מקדם השחיקה.



ניסויים שנערכו בטכניון והסתיימו החודש הוכיחו בבירור כי תוספת כמות קטנה של חומר הסיכה לשמן תמסורות רגיל שפיתחה החברה, הנקרא NanoLub, מפחית בצורה משמעותית את החיכוך והבלאי ומאריך בלמעלה מ-100% את תוחלת החיים של חלקים נעים בציוד כבד.



אפלייד ננומטריאלס קיבלה מידע, הזרוע המסחרית של מכון ויצמן, רישיון בלעדי לייצור, מסחור ומכירה של החומרים הננו-טכנולוגיים החדשים. בעלי המניות של החברה הם קרן ניוטון, ידע והזרוע המסחרית של המכון האקדמי הטכנולוגי בחולון, AYYT Technological.



החברה מעסיקה כיום 12 עובדים, מתוכם 10 במרכז המחקר והפיתוח שלה ליד מכון ויצמן ברחובות והשאר במטה החברה בניו יורק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully