וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח תפרע מחר חלק מהחוב ללאומי ממקורותיה העצמיים

אלי דניאל

23.10.2002 / 15:21

היתרה תיפרע עם קבלת מניות כור מהפועלים; לחברה אמצעים נזילים של כ-40 מיליון דולר

חברת תעשיות מלח מלח הנמצאת, עדיין, בשליטה ישירה של בני משפחת דנקנר עתידה לפרוע מחר רק חלק מהלוואות הגישור שנלקחו מבנק לאומי במהלך יולי 2001, באמצעות מקורותיה העצמיים, בעוד שהיתרה תיפרע עם קבלת מניות כור מבנק הפועלים . כך נודע ל-TheMarker.

כזכור, תעשיות מלח תידרש לפרוע מחר הלוואות גישור בהיקף של 70-80 מיליון שקל, אותן נטלה מבנק לאומי לשם תשלום הריבית שנצברה על אשראי בהיקף של 1.25-1.3 מיליארד שקל שנלקח מבנק לאומי בספטמבר 1997 לצורך רכישת כ-11.6% ממניות בנק הפועלים .

ככל הידוע, בקופתה של תעשיות מלח מצויים כיום אמצעים נזילים בהיקף כספי של כ-40 מיליון שקל, כך שהחברה נזקקת לסכום של כ-30-40 מיליון שקל לשם פירעון הלוואות הגישור מבנק לאומי.

הלוואות הגישור הן מנגנון שנקבע בהסכם המימון שבין תעשיות מלח ובין בנק לאומי. כך, שני הצדדים הסכימו כי החברה תפרע את חובותיה - קרן וריבית, מתוך הדיווידנד אותו יחלק בנק הפועלים, כאשר עם כל תשלום דיווידנד העמיד לאומי לחברה הלוואת גישור לתקופות של עד 15 חודשים, מהן היא תוכל לפרוע את חיובי הריבית, עד למועד חלוקת הדיווידנד הבא. אולם, בשל הנחייתו הבלתי פורמלית של המפקח על הבנקים להימנע מחלוקת דיווידנד, מאז 24 ביולי 2001 נמנע בנק הפועלים מלחלק דיווידנד נוסף, כך שמחר אמורה החברה לפרוע את הלוואות הגישור.

ב-7 בנובמבר תתכנס האסיפה הכללית של בנק הפועלים לאישור חלוקת מניות כור כדיווידנד בעין ובהנחה שהחלטה ברוח זו אכן תתקבל, אזי ב-27 בנובמבר תקבל תעשיות מלח לידיה כ-2.3% ממניות כור, אשר שוויין כיום עומד על כ-25 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully