וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאשה סיטון: "הירידה בהכנסות נובעת מהזמנות חתומות שלא סיפקנו ללקוחות"; מקווה לתזרים חיובי ברבעון הבא

גתית פנקס

23.10.2002 / 15:34

אחרי 22 יום, עמוק בתוך הרבעון הרביעי, לומניס נזכרה להזהיר שלא תעמוד בתחזיות; נשיא לומניס: "לוקח לנו זמן להתייצב; הודעה כמו היום ודאי אינה מסייעת ליחסים שלנו עם שוק ההון"



זו לא הפעם הראשונה שחברת לומניס הישראלית אינה עומדת בתחזיות, ומודיעה באיחור על כך שפיספסה את המספרים. והודעה כמו זו שסיפקה החברה הלילה - אזהרת רווח והכנסות - היא לא מה שהיה חסר לחברה בתקופה קשה זו, הכוללת חקירת רשות ניירות ערך האמריקאית, ירידה בהיקפי ההכנסות, אובדן אמון מכיוון שוק ההון וכן כתב תביעה שהגיש נגד החברה סמנכ"ל הכספים שלה לשעבר, אסיף אדיל.



"הודעה כמו זו שסיפקנו הלילה אינה מסייעת כמובן ליחסים שלנו עם שוק ההון. לוקח לנו זמן להתייצב", אומר היום יאשה סיטון, נשיא ומנכ"ל לומניס. וכך, 22 ימים עמוק בתוך הרבעון הרביעי, החברה נזכרה להודיע כי הכנסותיה יהיו 90 מיליון דולר ברבעון, לעומת תחזית להכנסות של 93-97 מיליון דולר.



"אנחנו מרגישים שאנחנו מתייצבים ברמת הכנסות קבועה, גם ברבעון השלישי של השנה שהוא נמוך מסורתית. מאחר שלא עמדנו בתחזית המכירות, זה השפיע גם על הרווחים שלנו", אומר סיטון. לדבריו, צבר ההזמנות של החברה - בו היא מכלילה הזמנות חתומות על ידי לקוחות שהזמינו ציוד - היה 4 מיליון דולר לעומת רמה מסורתית של מיליון דולר.



אם כך, אומר סיטון, הרי שבהכללת הצבר, החברה עמדה "על הנייר" בתחזיות. אותם 4 מיליון דולר מורכבים מהזמנות שהתקבלו מאוחר במהלך הרבעון והחברה לא הצליחה להוציא אותן במועד, או שלא היה לה את המוצרים במלאי. סיטון אינו מתחייב בשלב זה שברבעון הרביעי של השנה, שהוא חזק מסורתית אצל החברה, ההכנסות יהיו גבוהות יותר. מכל מקום, את התחזיות והתוצאות המלאות תפרסם החברה ב-29 לחודש.



יצוין, כי בדו"ח שפירסם אמש האנליסט סטיבן לוי מבית ההשקעות UBS ורבורג הוא העריך כי צפויה אזהרת רווח. "זה היה סתם ניחוש פראי", אומר סיטון, "אנחנו הצלחנו להשתלט על עניין ההדלפות אצלנו". ואכן, מאז סיום הרבעון השלישי המניה עלתה ב-11% - בהחלט לא התנהגות אופיינית למניית החברה, שאצלה ההדלפות הן (או היו) עניין של שגרה.



בשורה התחתונה, לומניס תחזור להפסיד. ההפסדים יהיו 5-7 סנטים למניה או 1.8-2.6 מיליון דולר. התחזיות של החברה היו לרווח של לא פחות מ-4.8 מיליון דולר שאף יכול להגיע ל-8.8 מיליון דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות יהיה שלילי ברבעון השלישי ויסתכם ב-3 מיליון דולר, והחברה מקווה לתזרים מזומנים חיובי ברבעון הבא.



"ההפסדים הללו נובעים - מעבר לפספוס בהכנסות - גם מכך שהיו לנו הוצאות חד פעמיות גדולות שלא צפינו, שחלק גדול מהן נובעים מהוצאות החקירה של ה-SEC. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לזרז שם את הטיפול, ומוציאים לצורך כך כספים רבים. קשה לנו להעריך מתי החקירה תסתיים אבל אני לא מאמין שזה יקרה עד סוף השנה".



הוצאות חד פעמיות נוספות נבעו מהפרשי שער שקשורים בפעולות גידור שהחברה ביצעה וכאלה שמקורן בהעברת מפעל של החברה מקליפורניה לסולט לייק סיטי שביוטה, ארה"ב ולישראל. "המפעל בקליפורניה מוכר ב-150 מיליון דולר, וזו פעילות כבדה שמשפיעה כעת על המלאים שלנו בשל הצורך לייצר במקביל בכל האתרים. ייקח לנו עוד רבעון-שניים להתייצב, ואז גם ישתפרו היחסים עם שוק ההון", אומר סיטון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully