וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות התרופות יורדות לאחר אזהרת רווח של אלי לילי; CA עולה ב-9.4% בעקבות הדו"ח

דפנה מאור

23.10.2002 / 19:27

סיטיגרופ יורדת עקב חשש מחקירה נגד המנכ"ל סנפורד ווייל; לוסנט יורדת בעקבות הפסד רבעוני עשירי ברציפות



מניות מגזר התרופות מובילות את הירידות בוול סטריט, לאחר שיצרנית התרופות אלי לילי (סימול LLY) פירסמה אזהרת רווח לשנת 2002. ירידות נרשמות גם במניות הטכנולוגיה.



אלי לילי יורדת ב-6.4% לאחר שדיווחה היום על עלייה קלה ברווחיה הרבעוניים, הודות למכירה מוגברת של תרופותיה לטיפול בסכיזופרניה וסרטן, שהצליחו לפצות על השקה חלשה של התרופה החדשה שלה לטיפול בהרעלת דם. אולם בשל ירידה במכירות הזהירה החברה כי לא תעמוד בתחזיות הרווח לשנה הנוכחית.



פייזר , חברת התרופות הגדולה בעולם, יורדת ב-1.6%. אתמול הגישה החברה תביעה נגד מיזם משותף של באייר, גלקסו סמית קליין ואלי לילי בניסיון להגן על פטנט התרופה לאין אונות, ויאגרה, מתחרות בארה"ב. שלוש החברות הנתבעות נמצאות על סף השקת שתי תרופות לטיפול באין אונות בארה"ב, שאינן מוגנות על ידי זכויות הפטנט העיקרי של הויאגרה, התקפות עד שנת 2011. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) יורדת ב-2.3% ומניית מרק (סימול MRK) יורדת ב-1.5%.



מניית סיטיגרופ נסוגה ב-2.9% לאחר שנודע כי מנכ"ל החברה ייחקר על ידי התובע הכללי של ניו יורק. המנכ"ל, סנפורד "סנדי" ווייל, פירסם תגובה רשמית לטענות "וול סטריט ג'ורנל" כי משרד התובע הכללי של ניו יורק שוקל פעולות משפטיות נגדו. ה"ג'ורנל" דיווח מפי מקורות יודעי דבר כי ממצאים חדשים בחקירה הראו כי האינטרסים של סיטיגרופ ו-ווייל "התפצלו" וכי ווייל שכר את שירותיהם של שני יועצים משפטיים עצמאיים. ווייל פירסם הודעה לפיה אין כל הפרדה בין האינטרסים שלו לבין אלה של הבנק, וכי הוא משתף פעולה באופן מלא עם משרד התובע. הוא כינה את המאמר ב"ג'ורנל": "ספקולציות שערורייתיות והיקש פרוע".



לוסנט רשמה עוד רבעון של הפסדי ענק, העשירי ברציפות, בעקבות המשך הידרדרות בעסקיה. ההפסד הנקי ברבעון השלישי של 2002 הסתכם ב-2.88 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 8.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. הכנסותיה של החברה קרסו ב-55% לעומת התקופה המקבילה. המשקיעים הגיבו באדישות יחסית והמניה יורדת ב-1.4%.



חברת התוכנה קומפיוטר אסושיאייטס (CA) מזנקת ב-9.4% לאחר שצימצמה את הפסדיה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר ל-52 מיליון דולר. ברבעון המקביל ב-2001 רשמה החברה הפסד נקי של 291 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו ב-5% ל-772 מיליון דולר.



החברה מסרה כי במהלך הרבעון העשירה את קופתה ב-202 מיליון דולר במזומן. לשנת הכספים שתסתיים במארס 2003 צופה החברה הכנסות של 3.1-3.2 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזיות הרווח, למניה מדוללת, ל-14-16 סנט למניה מתחזית קודמת לרווח של 10-13 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully