וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלים מיסים במיליונים מיבוא של כלי רכב מתוצרת לינקולן ג'יפ ומרצדס

אלה לוי-וינריב

3.8.2016 / 11:10

בית משפט השלום בחיפה עצר ושיחרר בערבות את מנהל איילון מוטורס, בחשד להברחת 500 מכוניות יוקרה מתוצרת פורד, לינקולן, ג'יפ ומרצדס בעזרת הסכמים מזויפים.

לינקולן קונספט. אתר יצרן
לינקולן/אתר יצרן

הותר לפרסום: בית משפט השלום בחיפה עצר ושוחרר בערבות את זהר משה כהן (44) מניר צבי, בעל מניות בחברת קבוצת עמק איילון, המחזיקה במניות חברת איילון מוטורס והמשמש כמנהל החברות. כהן נעצר, עם פתיחתה של חקירה משותפת של יחידת החקירות מכס ומע"מ חיפה והיחידה המרכזית של משטרת ישראל-מחוז החוף.

כמפורט בבקשת המעצר, החברות אותן מנהל כהן עוסקות בייבוא ושיווק מקביל של כלי רכב מתוצרת פורד, לינקולן, ג'יפ ומרצדס החל משנת 2012. על פי החשד, החשוד ביחד עם אחרים הוציא לפועל תכנית עבריינית שמטרתה להשיא לו רווחים כלכליים, תוך עקיפת איסורים ומגבלות החלים בנוגע ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל.

על פי החשד, כהן השיג במרמה עבור החברה היתרי יבוא ממשרד התחבורה בעזרת הסכמים מזויפים, המציגים מצג שווא לעניין התקשרות עם סוכנים מורשים (דילרים מורשים) לכאורה במדינות זרות, לאספקת רכבים ושירותים נלווים.

כלי הרכב הללו עברו שינויים טכניים שיתאימו לדרישות בישראל ונמכרו באופן לגיטימי לצרכנים בארץ. יש להדגיש כי הקונים לא היו מעורבים בידיעה בעסקאות הלא כשרות. באופן שכזה יובאו במקביל לארץ מאות כלי רכב בשווי של מאות מיליוני שקלים. עם התקדמות החקירה התגלו נכסים נוספים, הנבדקים על ידי החוקרים.

החשוד ייבא לישראל החל משנת 2012 כ-500 כלי רכב, תוך כדי שהוא מציג למכס רשימוני יבוא וצרופות הכוללים ידיעות כוזבות לזהות הספק ו/או ערך הטובין ומכר את כלי הרכב באמצעות איילון מוטורס בידיעה כי הם מוברחים. כאשר נכנסה החקירה לשלב הגלוי נערכו חיפושים בדירתו של החשוד ובמשרדי החברות, בהם נתפשו מסמכים וחומרי מחשב רבים. כמו כן הוצאו צווי הקפאה לרכבים התפוסים וכן לנכס העסקי של החשוד.

חקירה זו הנה חלק מחקירה סמויה ורחבת היקף בענף הרכב והליסינג, בחשד להעלמות מס בהיקף של עשרות ואולי אף מאות מיליוני שקלים.

חקירה רחבת היקף

במסגרת החקירה פשטו חוקרי רשות המסים באפריל השנה גם על משרדי חברת שלמה אחזקות, החברה המרכזית החולשת על עסקי הרכב של קבוצת שלמה סיקסט, תפסו מסמכים ומחשבים ואספו חומרים הנדרשים לצורך החקירה. בנוסף, הגיעו חוקרים למשרדים של חברות בנות נוספות בקבוצה. כן, זומנו לחקירה במשרדי הרשות בכירי החברה, בהם יו"ר שלמה החזקות, אסי שמלצר, בנו הבכור של מייסד הקבוצה המנוח, שלמה שמלצר; מנכ"ל החברה, אייל גור; וסמנכ"ל הכספים, אייל בן-יוסף.

הפרשה נחשפה לראשונה ב"גלובס". במסגרת הפרסום דווח כי רשות המסים מנהלת חקירה סמויה רחבת היקף בענף הרכב והליסינג, בחשד להעלמות מס בהיקף של עשרות ואולי אף מאות מיליוני שקלים, ונוגעים למספר חברות רכב וליסינג, לרבות חברות מהגדולות בישראל, בהן חברות ציבוריות.

לפי המידע שהגיע לידי "גלובס", אחד החשדות הנבדקים נוגע להעלמת מע"מ ומס הכנסה לכאורה, באמצעות סיווג כוזב - כך על פי החשד - של הכנסות מתיווך דמי ביטוח, כהחזר הוצאות ללקוח במקום כהכנסות החייבות במס, תוך השמטת ההכנסות מהדיווחים לרשות המסים.

לפי המידע שהגיע ל"גלובס", החשדות הנבדקים נוגעים לחברות בולטות נוספות, פרט ל"שלמה רכב", וכוללים גם חשד להלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully