וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע רוכשת מאלרגן חברה נוספת בחצי מיליארד דולר

שירי חביב ולדהורן

3.8.2016 / 14:25

Anda שהיא המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב. איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע: "מדובר בנכס אסטרטגי, רכישה מוצלחת בהשקעה לא מאוד גדולה"

ארז ויגודמן. שרון בוקוב
ארז ויגודמן/שרון בוקוב

טבע לא עוצרת: פחות מיממה לאחר שהודיעה על השלמת העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה - רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס - היום (ד') היא מדווחת על רכישה נוספת, וגם בה המוכרת היא אלרגן. טבע ( 20,150 -0.15% ) תרכוש תמורת 500 מיליון דולר את חברת Anda שבבעלות אלרגן, שהיא המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב. העסקה תושלם, בכפוף לאישור ה-FTC (רשות הסחר הפדרלית האחראית על ההגבלים העסקיים בארה"ב), במהלך המחצית השנייה של 2016.

אנדה, שנוסדה ב-1992 ובסיסה נמצא בפלורידה, מפיצה מוצרים גנריים, תרופות מקור ותרופות ללא מרשם עבור למעלה מ-300 יצרנים, לרשתות בתי מרקחת, בתי מרקחת עצמאיים, בתי חולים, בתי אבות ומשרדי רופאים ברחבי ארה"ב. ב-2016, אנדה צפויה לייצר יותר ממיליארד דולר הכנסות מהפצה עבור צדדים שלישיים. החברה מעסיקה 650 עובדים שיעברו לטבע, ואנדה תמשיך לתפקד כעסק נפרד שידווח ישירות לסיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל הקבוצה הגנרית בטבע.

"אנדה היא חברה שנחשבת מאוד איכותית ומאוד זריזה, עם רמת שירות מאוד גבוהה", אמר היום איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע. "מבחינתנו, מדובר בנכס אסטרטגי, רכישה מוצלחת בהשקעה לא מאוד גדולה". לדברי דשא, אנדה היא הרביעית בגודלה בשוק האמריקאי, אך בפער משמעותי לעומת שלוש המפיצות הגדולות. "היא הגדולה בין הקטנות", הוא מגדיר זאת.

"אנדה מתאימה באופן טבעי לעסק שלנו בכלל ולשרשרת האספקה שלנו בפרט," אמר סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל הקבוצה הגנרית הגלובלית של טבע. "אנו מאמינים שאנדה היא חברה ייחודית, המרחיבה את ההיצע של טבע. מהלך אסטרטגי זה יאפשר לנו וללקוחותינו לשפר יכולות וגמישות, וזאת בהינתן השינויים אשר עוברת תעשיית הפארמה, והכל בכדי לספק גישה ליותר מטופלים ברחבי המדינה. בנוסף, לקוחותיהן של טבע ושל אנדה ירוויחו מיכולתינו כיצרנית התרופות הגדולה בעולם למנף יתרון לגודל".

"ההצטרפות לטבע פותחת בפני אנדה עולם של הזדמנויות חדשות, בעיקר לנוכח העובדה שניצול נכון של תרופות גנריות נשאר המפתח המרכזי להבטחת גישה רחבה למטופלים," אמר צ'רלס ד. פיליפס, נשיא ומנכ"ל אנדה. "אנו מצפים להזדמנות למנף את הרשת של טבע לטובת לקוחותינו ולטובת מטופלים ברחבי המדינה".

טבע השלימה אתמול כאמור את רכישת אקטביס, כשהעבירה לאלרגן 33.4 מיליארד דולר במזומן וכ-100 מיליון מניות טבע, בשווי של כ-5.4 מיליארד דולר (ובסה"כ 38.8 מיליארד דולר). היום החל רשמית שלב האינטגרציה, ומחר תפרסם טבע את דוחות הרבעון השני של 2016, שנתונים מהם כבר פורסמו לאחרונה לקראת הנפקת האג"ח הגדולה שטבע ביצעה ובה גייסה 20.4 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully