וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת חשמל השלימה גיוס של 550 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים

גולן פרידנפלד

23.10.2002 / 16:44

החברה התכוונה לגייס 200 מיליון שקל

חברת החשמל הצליחה להשלים היום גיוס של 550 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, לאחר שכוונתה המקורית היתה לגייס כ-200 מיליון שקל בלבד. הגיוס הובל על ידי חברת לידר דש.

הסכום המלא גויס באמצעות 2 סדרות של איגרות חוב, כאשר אחת מהן סחירה והשנייה אינה סחירה: 260 מיליון שקל גויסו בסדרה הסחירה של חברת חשמל (סדרה 22) בעלת מח"מ של 8.5 שנים ובמחיר של 104 אגורות המשקף תשואה של 6.65%. תשואה זו גבוהה בכ-0.85% מהתשואה של איגרות חוב ממשלתיות צמודות בעלות משך חיים דומה. בסדרה הלא סחירה גויסו 290 מיליון שקל, והיא בעלת מח"מ של 7.5 שנים ומשקפת תשואה של 6.7%, הגבוהה בכ-0.9% מתשואת איגרות חוב ממשלתיות צמודות מדד.

בחצי השנה הראשונה הסתכמו הפסדיה של חברת חשמל בכ-805 מיליון שקל, עלייה משמעותית בהשוואה להפסד של כ-62 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה. בחברה ציינו כי מאז תחילת השנה ועד פרסום הדו"ח החצי שנתי חל פיחות ריאלי בשיעור של כ-5.5% אשר הוסיף לעלויות המימון שלה ותרם במחצית הראשונה להפסד נקי של כ-300 מיליון שקל.

בחברת החשמל הסבירו עם פרסום הדו"ח כי מקורם של ההפסדים בירידת מחירי השוק של האג"ח הממשלתיות וקופות הפיצויים בהן מושקעים - בהנחיית האוצר ורשות החברות הממשלתיות - מרבית כספי היעודות לפנסיה של חברת החשמל. עם זאת, בחברת החשמל העריכו כי הפסדים אלה יבוטלו בעתיד, עד למועד פדיון האיגרות, מאחר שהחברה אינה מתכוונת לממש איגרות חוב אלה עד למועד פדיונן. סעיף זה, ציינו בחברת החשמל, תרם כ-250 מיליון שקל להפסד הנקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully