וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר שערוריית פלד-גבעוני: רפי פלד מונה ליועץ חיצוני לענייני אנרגיה של קבוצת האחים עופר

גולן פרידנפלד

23.10.2002 / 18:20

כך נודע ל-TheMarker; דובר החברה אישר את הידיעה; פלד נחקר לפני חודשיים במשרדי רשות ני"ע בחשד שהיה שותף למהלכים לא חוקיים בחברות שנרכשו ע"י פלד-גבעוני



רפי פלד, מראשי קבוצת פלד-גבעוני לשעבר, התמנה ליועץ חיצוני לענייני אנרגיה של האחים עופר - כך נודע ל-TheMarker. פלד התמנה לתפקיד בימים האחרונים. דובר קבוצת האחים עופר אישר את הידיעה.



עסקי האנרגיה של האחים עופר מתמקדים בשתיים מהחברות הגדולות ביותר במשק בתחום זה: חברת בתי הזיקוק, בה מחזיקה החברה לישראל בשיעור של 26%, וחברת כימיקלים לישראל (צרכנית אנרגיה גדולה) המוחזקת על ידי החברה לישראל בשיעור של 53%. כמו כן מחזיקים האחים עופר בבעלות בחברת O.P.C שברמת חובב המפעילה מספר תחנות כח. לאחרונה חתמה O.P.C על חוזה חדש עם חברת חשמל, לפיו תקים החברה תחנת כוח בשיטת מחזור משולב (מחז"מ) על גל אחד, בהספק מותקן של 350 מגה-וואט. תחנה זו תופעל באמצעות גז טבעי, ובאמצעות סולר - כדלק משני.



רפי פלד כיהן בעבר כמפכ"ל המשטרה, כמנכ"ל חברת חשמל וכמנכ"ל משרד ראש הממשלה. בתפקידו האחרון שימש כיו"ר דירקטוריון במספר החברות שנרכשו על ידי קבוצת פלד-גבעוני, ואשר קרסו ונמצאות כיום על סף מכירה או בהליך של הקפאת הליכים.



קריסתה של קבוצת פלד-גבעוני לוותה בפשיטה שערכה רשות ניירות ערך על משרדי חברות הקבוצה, שהובילה לחקירתם של ראשי הקבוצה, וביניהם פלד עצמו. פלד שוחרר בערבות של כ-1.6 מיליון שקל ודרכונו הופקד ברשות מחשש שיעזוב את הארץ. רשות ניירות ערך בודקת בימים אלו את החשדות לכאורה לפיהם הועברו כ-40 מיליון שקל מחברות בקבוצת פלד-גבעוני לק.ד.י מסחר והשקעות (חברה פרטית בבעלותו של טל יגרמן, היועץ הפיננסי לשעבר של קבוצת פלד-גבעוני) ומשם לחשבונותיהם האישיים של ראשי הקבוצה.



על פי החשד, הועברו לידי אריה גבעוני, אף הוא מראשי הקבוצה, כ-6 מיליון שקל; לדוד הבי הועברו כ-21 מיליון שקל; לפלד הועברו כ-2 מיליון שקל, מהם כ-400 אלף שקל הופקדו החשבונו האישי וכ-1.7 מיליון שקל ניתנו בצ'קים שלא נפרעו עקב היעדר כיסוי בחשבון ק.ד.י; כמו כן הועברו מק.ד.י, על פי החשד, 7 מיליון שקל ליגרמן עצמו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully