וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית למכשור רפואי, רמון מדיקל, צפויה להשלים גיוס של 15 מ' ד' בתחילת 2003

בעז בבאי

23.10.2002 / 19:40

מנכ"ל החברה: רמון קיבלה התחייבויות של מעל 7.5 מ' ד' מהמשקיעים הקיימים - פולריס, קונקורד וביו מדיקל



חברת הסטארט אפ הישראלית, רמון מדיקל, המפתחת שבבי שידור תוך-גופיים לצרכים רפואיים, מנהלת מגעים לגיוס שלישי בהיקף של 15 מיליון דולר. החברה קיבלה כבר התחייבויות של מעל 7.5 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים: פולריס ונצ'ר פרטנרס האמריקאית, והקרנות הישראליות, קונקורד וביו מדיקל.



חזי הימלפרב, מנכ"ל רמון מדיקל, העריך היום שהחברה תשלים את הגיוס בתחילת 2003. "אני מאמין שנצליח לסגור את הגיוס למרות המצב הקשה של תעשיית ההיי-טק, בזכות התמיכה הבלתי מסויגת של המשקיעים הקיימים והסכם שיתוף הפעולה של רמון עם חברת גייאדנט.



רמון מדיקל גייסה בפברואר 2001 סכום של 10 מיליון דולר, לפי שווי של 30 מיליון דולר אחרי הכסף. קרן פולריס האמריקאית, שהיתה זו השקעתה הראשונה בישראל, הובילה את הגיוס עם השקעה של 5 מיליון דולר. בגיוס השתתפו גם קונקורד, בהשקעה של 3.5 מיליון דולר, וקרן ביו מדיקל, שהשקיעה כ-1.5 מיליון דולר.



לדברי הימלפרב, לשעבר מנהל הפעילות בישראל של חברת מדטרוניק, הגיוס נועד להביא את החברה לתחילת המכירות של המוצר הראשון של החברה, הנמצא בפיתוח משותף עם גייאדנט, ולקדם את החברה לשלב מתקדם יותר במסגרת הניסוי הקליני של המוצר השני שפיתחה החברה, שמיועד לחולי אי ספיקת לב (SHF).



בפברואר 2002 חתמה גייאדנט, אחת מחברות הציוד הרפואי הגדולות בארה"ב בעלת שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר, על הסכם שיתוף פעולה עם רמון, לפיתוח משותף של מוצר רפואי. המוצר נועד לאפשר לרופא, המנתח כלי דם, לפקח על פעולתו של אביזר רפואי של גייאדנט, לטיפול במחלה של מפרצת של אבי העורקים (abdominal aortic aneurysm-AAA). המוצר של רמון מאפשר לגלות האם מתפתח סיכון להתפוצצות של אבי העורקים בקרב אותם חולים שבהם הושתל האביזר של גייאדנט.



לדברי הימלפרב, המוצר המשותף של שתי החברות עשוי לקבל אישור של מינהל תרופות המזון האמריקאי, ה-FDA, לשיווק מסחרי בארה"ב בסוף 2003 או תחילת 2004. רמון הוקמה ב-1999 במסגרת חממת "ניות" של האחים עופר. היא נוסדה בידי הפיסיקאים יוצאי רפא"ל, יוסף צליח וד"ר יריב פורת, אליהם הצטרף כמדען ראשי אייל דורון, בוגר תלפיות. החברה פיתחה טכנולוגיית תקשורת אקוסטית, המאפשרת לבצע שידורים לעומק גוף האדם ולהעביר אנרגיה חשמלית לשבבים זעירים המושתלים בגוף. השבבים נועדו לבצע פעולות מדידה פנימיות כמו לחץ דם, קצב זרימת דם וטמפרטורה, וכן פעולות רפואיות אחרות.



החברה, הממוקמת בפארק התעשייה בקיסריה, מעסיקה כיום 42 עובדים, מרביתם בתחום המחקר והפיתוח. החברה מקימה כיום תשתית ייצור בישראל, שכבר קיבלה מעמד של מפעל מאושר. היא מתכננת להקים פעילות עסקית בארה"ב, ולגייס מנכ"ל אמריקאי, שינהל שם את הנציגות, לאחר השלמת הגיוס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully