וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד העוצמה: 99 החברות המובילות בישראל אחרי טבע

4.8.2016 / 12:19

דירוג DUN'S 100: כיל במקום השני, אחריה בנק הפועלים, חברת חשמל. חברת הטכנולוגיה אמדוקס סוגרת את חמישיית החברות המובילות במשק

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

מיהן החברות ה"עוצמתיות" ביותר בישראל? כצפוי, ענקית הפרמצבטיקה טבע מובילה את מדד העוצמה לשנת 2016 של DUN'S 100. המדד מדרג את החברות על פי מידת ההובלה שלהן במשק במונחי מכירות, רווחים ומספר עובדים.

אחריה, כך קובע מדד העוצמה הראשון של ה-DUN'S 100 שמפרסמת חברת דן אנד ברדסטריט, ניצבות בסדר יורד חברת הכימיקלים, המינרלים והזיקוק כיל, בנק הפועלים, חברת חשמל וחברת הטכנולוגיה אמדוקס, שסוגרת את חמישיית החברות המובילות במשק.

אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת דן אנד ברדסטריט, אשר עורכת את המדד, מסבירה כי "השנה אנו מפרסמים לראשונה את מדד העוצמה, המציג את 100 החברות המובילות במשק הישראלי. המדד מתבסס על 3 פרמטרים עיקריים: הכנסות, מועסקים ורווח נקי, ומשקלל את ביצועי החברות לאורך תקופה של 3 שנים", תוך שהיא מוסיפה כי "ניתן לראות במדד ייצוג של חברות מובילות ממגוון ענפי המשק, כאשר אחד הבולטים בהם הינו ענף ההיי-טק, אשר חלקו בצמרת המדד (TOP 20) עומד על 30%, עם ייצוג של חברות מובילות דוגמת: טבע, אינטל, אלביט מערכות והתעשייה האווירית".

בדירוג הראשון של דן אנד ברדסטריט בולטות חברות משלל התחומים המרכזיים במשק: תעשייה, מסחר ושירותים, היי-טק, בניה ונדל"ן ופיננסים. כ-37% מהחברות המדורגות במדד העוצמה הן בתחומי המסחר והשירותים (ללא פיננסים); התעשייה שולחת לדירוג 23% מהחברות המדורגות; ההיי-טק - הקטר הוותיק של המשק (ושלאחרונה גוברים קולות החוששים שגם המקרטע) - אחראי לחמישית מהמדגם (20%); סקטור הפיננסים שולח את הבנקים וקבוצות הביטוח שאחראים על 12% מהחברות בדירוג, וסקטור הנדל"ן אחראי על 8%.

אפרופו הקטר של ההיי-טק, בדן אנד ברדסטריט בחנו את התפלגות החברות מתעשיית ההיי-טק על-פי תחומי פעילות. רבע מנציגות הסקטור במדד העוצמה (שמהוות 5% מהמדגם, בכלל תחומי הפעילות) הינן חברות פיתוח תוכנה, כששיעורן דומה מאוד לזה של חברות התעשייה הביטחונית. קצת מאחוריהן נמצאות חברות ההיי-טק הפועלות בתחומי המערכות האלקטרוניות וחברות השבבים והמוליכים למחצה.

כמו כן, הדירוג אינו כולל רק את החברות הציבוריות, לגביהן יש את דירוג המשקיעים המתעדכן מדי יום דרך השווי שוק הכספי שמתעדכן תדיר בבורסות בארץ ובעולם, והוא כולל גם חברות פרטיות וחברות בנות של קבוצות בינלאומיות. כך, 'רק' כ-61% מהחברות שנמנות על 100 החברות המובילות בדירוג העוצמה הינן חברות ציבוריות.

מדד העוצמה. גלובס
מדד העוצמה/גלובס

הרוויחו יותר מ-30 מיליארד שקל

כמו כן, 100 החברות המדורגות בדירוג מדד העוצמה הניבו ב-2015 רווח נקי מצרפי של כ-30.3 מיליארד שקל על הכנסות מצרפיות של כ-635.8 מיליארד שקל, והן העסיקו ברחבי העולם כ-517 אלף עובדים. אגב, עשרים החברות המובילות במשק מכניסות, מרוויחות ומעסיקות, כמעט כמו 80 החברות המובילות שאחריהן. כך עולה מהנתונים, שלפיהם 247 אלף עובדים מועסקים ב-20 החברות הגדולות - שמניבות רווח מצרפי של כ-22.5 מיליארד שקל על הכנסות מצרפיות של כ-314 מיליארד שקל.

ואיך נראות שתי העשיריות הראשונות של הדירוג? החמישייה השנייה של החברות המובילות במשק כוללת את בנק לאומי; קבוצת התקשורת בזק; יורוקם; הנציגות בישראל של ענקית השבבים האמריקנית אינטל; ואת חברת מוצרי המתכת הפרטית ישקר, שנכללת בקבוצת ההחזקות של המשקיע האמריקני וורן באפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נציגות גם לדיוטי-פרי

העשירייה השנייה כבר כוללת חברות מתחומי פעילות נוספים, כגון ייזום הנדל"ן התעשייה הביטחונית והביטוח. עשירייה זו כוללת את אלביט מערכות; את הבנקים דיסקונט והמזרחי טפחות; חברת השבבים ווישיי ישראל; קבוצות הביטוח הראל, מגדל וכלל ביטוח; את שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון שמחזיקה בשליטה גם בבנק הפועלים - שנמצא במקום השלישי במדד העוצמה; את אדמה שהייתה חלק מקונצרן אי.די.בי הישראלי והיום נמצאת בבעלות סינית; ותע"א.

אגב, חמש החברות אשר סוגרות את דירוג מאה החברות המובילות במשק של דן אנד ברדסטריט הן חברת ההיי-טק מרקורי אינטראקטיב; רשת הקמעונאות המוכרת היטב לכל ישראלי אשר טס לחו"ל - ג'יימס ריצ'רדסון; חברת הטקסטיל והאופנה נילית; חברת נייר חדרה; וחברת כרטיסי האשראי כאל.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully