וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים החדשים: השילוב המוצלח בין קריירה לאקדמיה

וואלה! NEWS בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה

8.8.2016 / 14:07

אחריות אישית, הדרכה צמודה וקביעת קצב הלימוד בהתאם לצרכי החיים - האוניברסיטה הפתוחה מציעה לבוחרים בה לימודים אקדמיים המשתלבים בחיים

אונ' פתוחה. הראל הפקות, ספק 500
לימוד והגעה לקמפוס לצד ליווי צמוד של צוות ההוראה/ספק 500, הראל הפקות

האופן שבו בוחרים צעירים את מוסדות האקדמיה המועדפים עליהם, מעורר עניין רב בקרב גורמים רבים. בנטרול שם התואר ובהנחה שרוב האוניברסיטאות והמכללות מציעות, פחות או יותר, את אותם תחומי לימוד, מדובר בהחלטה שמעידה יותר מכל על אופיו של הסטודנט לעתיד והכי חשוב: על רמת המחויבות שלו למסגרת הלימודית.

לא יהיה זה מופרך לומר, שמדובר בפרמטר חשוב שלוכד את תשומת לבם של המעסיקים הגדולים במשק ומסייע להם לבחור את האדם הנכון לתפקיד הנכון. אלה, יש להודות, כבר למדו היטב לסווג את הבוגרים לא רק לפי תחומי הלימוד וגיליון הציונים אלא לפי שמו של המוסד האקדמי שמתנוסס בראש הדיפלומה.

אולם, כאן מתחבא לו נדבך נוסף שדווקא נוגע לסטודנט עצמו: האחריות האישית. האוניברסיטה הפתוחה, היא דוגמה נהדרת למוסד אקדמי ששכלל לרמת אמנות את המונח אחריות אישית.

ההרשמה ללימודים אמנם פתוחה לכולם והדרישה להציג הישגי לימוד כלשהם מן העבר, לא קיימת, אבל למרות תנאי הקבלה הגמישים, רמת הלימודים אינה מתפשרת ונחשבת גבוהה ביותר. בכל זאת, מדובר באחת משמונה האוניברסיטאות המוכרות על-ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, ולומדים בה כ-47 אלף סטודנטים מרחבי הארץ והעולם.

הגישה העיקרית שמלווה את הסטודנטים משלבת בין חתירה לאיכות אקדמית גבוהה ומצוינות מדעית, לצד גמישות ארגונית וחדשנות בשיטות ההוראה. מה זה אומר? ששיטת הלימוד הייחודית כוללת אמנם השתתפות במפגשי הנחיה בכיתות לימוד והגעה לקמפוס, לצד ליווי צמוד של צוות ההוראה, הכולל גם שעות הנחיה ומשוב על מטלות שהסטודנט מגיש. למעשה, השיטה מאפשרת לשלב לימודי הוראה מרחוק באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לצד למידה פרונטלית בכיתות לימוד. שיטת לימוד זו מאפשרת לסטודנט גמישות מירבית בבחירת מקום הלימוד, מועדי הלימוד וקצב הלימוד.

אונ' פתוחה. הראל הפקות, ספק 500
"רבים חושבים שבאוניברסיטה הפתוחה לומדים לבד, אבל זאת טעות מיסודה"/ספק 500, הראל הפקות

בניגוד למוסדות אקדמיה אחרים, קצב הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הינו אישי ברובו, ונקבע על ידי הסטודנט. מי שהחליט להשקיע את עיקר זמנו ללימודים יוכל לסיים תואר בפרק זמן הנע בין שלוש ולשלוש וחצי שנים. אבל הייתרון הגדול שמור למי שרוצה לשלב קריירה, משפחה או פנאי: שיטת לימוד מיוחדת המאפשרת לסטודנט ללמוד במקום ובמועד הנוחים לו, מבלי לעשות ויתורים כואבים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הדבר הכי חשוב זאת הגמישות"

הדילמה של כל בוגר שירות צבאי מוכרת מזה שנים. מתי להתחיל? כמה זמן זה ייקח? ואיך חיים באמצע? התשובה, אפוא, נמצאת על השולחן הלימודים. אם תשאלו את יובל טל, סטודנטית בת 22 מחולון, מדובר בהחלטה מושכלת במיוחד. יובל, שנמצאת בשנה השנייה של התואר בפסיכולוגיה עובדת במשרה מלאה במשרד פרסום ובין לבין היא עסוקה בלהפריך את המיתוסים הרבים.

"רבים חושבים שבאוניברסיטה הפתוחה לומדים לבד, אבל זאת טעות מיסודה. למען האמת יש בקמפוס הנחיה צמודה יותר משאר האוניברסיטאות שביררתי עליהן. הרי בסופו של יום, כל סטודנט אחראי לתואר שלו ובאוניברסיטה הפתוחה אפשר ללמוד באמצעות טכנולוגיות למידה כמו 'זום' או 'אופק'."

לפי נתוני האוניברסיטה הפתוחה, כ-70 אחוזים מהסטודנטים לומדים בקמפוסים הפזורים ברחבי הארץ, וזאת למרות שכל השיעורים והקורסים מועלים לאתר האינטרנט של האוניברסיטה הפתוחה.

"הדבר הכי חשוב זאת הגמישות האין סופית והעובדה שאני יכולה לפרנס את עצמי וגם לטוס לחו"ל לחודש בתקופת הלימודים בלי לדאוג שייהרס לי התואר", מסכמת הסטודנטית יובל טל. "זה מה שאני שמחה להסביר לכל מי ששואל אותי למה בחרתי ללמוד באוניברסיטה הפתוחה ולא במקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully