וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל התחבורה הפדרלי יממן מחצית מפרויקט האוטובוסים החשמליים של אלקטריק פיול

יהודה שויצר

23.10.2002 / 20:23

אלקטריק פיול ציינה כי ה-FTA יעביר לפחות מיליון דולר לשלב הבא בפרויקט; 2 מיליון דולר נוספים ימומנו ע"י שותפותיה בפרויקט, בהובלת ג'נרל אלקטריק



חברת אלקטריק פיול , המפתחת סוללות ומטעני אבץ אוויר המבוססים על טכנולוגיית ה-Zinc-Air, הודיעה היום כי מינהל התחבורה הפדרלי (FTA) יממן לפחות מחצית מפרויקט האוטובוסים החשמליים מבוססי טכנולוגיית Zinc-Air Electric Transit Bus Program.



במסגרת התוכנית, שהחלה לקרום עור וגידים בשנת 1998, אלקטריק פיול תשתמש בטכנולוגיית הדלק החשמלי שלה בכדי להפעיל אוטובוסים חשמליים עירוניים. הטכנולוגיה הנוכחית נועדה להוביל להחלפה של אוטובוסים מונעי דיזל ובנזין המזהמים את הסביבה.



אלקטריק פיול ציינה כי ה-FTA יעביר לפחות מיליון דולר לשלב הבא בפרויקט - בו תיבחן הטמעת סוללת Zinc-Air באוטובוסים ויישום מערכות הבקרה המתקדמות באוטובוסים. יתרת 2 מיליון הדולר בפרויקט ימומנו על ידי שותפותיה של אלקטריק פיול בפרויקט, בהובלת ג'נרל אלקטריק גלובל ריסרץ'.



נציבות התחבורה האזורית בדרום נבאדה מסרה אף היא כי תמשיך לתמוך בפרויקט.



השלב הנוכחי נועד לאפשר לאוטובוסים החדשים לעמוד בתקנים המחמירים של התחבורה בארה"ב וכן לעמוד ביעדים התפעוליים של האוטובוסים - במהירות, תאוצה, ויכולת לעלות עליות.



שלשום הודיעה חברת אלקטריק פיול על פרישתו של יהודה חרץ, נשיא ומנכ"ל החברה (וכן חבר בדירקטוריון שלה), שיוחלף על ידי יו"ר החברה כיום, רוברט ארליך. בנוסף, החברה החליטה לצאת מתחום סוללות ה-Instant Power לשוק הקמעוני - לאור ההוצאות הגבוהות שהוא גורר אותה אליהן - ועל כן היא מפטרת היום 40-50 עובדים מתוך 150 עובדיה (רוב עובדיה בישראל). הפיטורים והפסקת הפעילות יגררו את החברה להוצאות חד פעמיות של 8.5 מיליון דולר, שמשקפות גם מחיקת מלאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully