וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום בקורנפלקס: כך מגינה יוניליוור על שאר מוצריה

5.8.2016 / 13:50

חלק מהצרכנים יימנעו ככל הנראה בזמן הקרוב מרכישת דגני בוקר של תלמה-יוניליוור בעקבות פרשת הזיהום במוצרי החברה אבל מוצרים אחרים המיוצרים על ידה דווקא לא ייפגעו בהכרח. הסיבה: שיטת הפרדת המותגים של החברה

צילום: שלומי גבאי

עובדה: אחת מכל שלוש גלידות שנאכל בקיץ הקרוב תהיה כנראה מתוצרת יוניליוור – חברת המזון שכשלה במכירת דגני בוקר מסוכנים לבריאות, לאחר שדיווחה שהמוצרים בהם נמצא זיהום לא הגיעו לידי הציבור.

הצרכנים, יקפידו אולי בזמן הקרוב להימנע מדגני הבוקר של יונליוור, אך הם אינם מזהים את המותג "גלידת שטראוס" עם היצרן האמיתי – יונילוור. לפני שנתיים השלימה חברת המזון המוכרת "שטראוס" את מכירת מפעל הגלידות שלה, אולם במסגרת העסקה קיבלה יוניליוור זכות להמשיך להשתמש במותג החזק של שטראוס למשך מספר שנים. יוניליוור היא חברת ענק אנגלית-הולנדית העומדת מאחורי כ-400 מותגים המוכרים בכל משק בית, בתחומי המזון וההגיינה. מחזור המכירות שלה עומד על יותר מ-53 מיליארד יורו בשנה והיא נחשבת לחברה השלישית בעולם בתחומה. יוניליוור מתגאה בכך שבכל יום משתמשים שני מיליארד משקי בית לפחות באחד ממוצריה הרבים, אבל מעטים מבין מליארדי הלקוחות שלה מסוגלים לזהות את שמה עם המוצרים שהם רוכשים. זוהי תוצאה של מדיניות מחושבת המשתלמת לחברת הענק במקרים כמו פרשת הקורנפלקס המזוהם.

המוצרים השונים של יונליוור משווקים כמותגים נפרדים ששם היצרן מופיע עליהם, אם בכלל, באותיות קטנות מאד. המגוון הגדול והפיזור הופכים אותה לחסינה כמעט מפני פגיעה עסקית משמעותית כתוצאה מתקלות כמו אלה שקרו בישראל. סביר שהצרכנים בישראל יתייחסו מעתה בחשדנות רבה לדגני הבוקר הנושאים מותגים כמו "תלמה" ו"קוקומן", ומכירות המוצגים האלה, המסתכמות בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה, ייפגעו. לעומת זאת, איש לא יקשר את דגני הבוקר עם מותגי הגיינה כמו "בדין" או "דאב" שמייצרת החברה, וגם לא עם מוצרי מזון כמו ארטיק מגנום, שוקולד ורד הגליל מרגרינה מזולה או בייגל אנד בייגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותגים של יוניליוור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיטת הפרדת המותגים אינה מבטיחה ליוניליוור הגנה מוחלטת מפני "הדבקה" בין מותגים. חברות רב לאומיות נוהגות להשליט סטנדרטים אחידים על מפעליהם. התקלה שהתגלתה במפעל דגני הבוקר עשויה להעיד על בעיה במערכות הבקרה ובהתנהלות התקשורתית של הקבוצה כולה, גם אם הקישור אינו מגיע לתודעת הצרכנים.

גורמים בחברת שטראוס הביעו הבוקר תקווה שהתקלה לא תקושר עם המותג של החברה, שכאמור אין לה כל קשר עם פרשת יונליוור. עם זאת לא מן הנמנע שהחברה תבחן בעתיד הקרוב את האפשרות להפסיק את השימוש של יוניליוור במותג גלידות שטראוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully