וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדאגו שהשתלה לא תרושש אתכם ביום סגריר

8.8.2016 / 8:39

ביטוח הבריאות הממלכתי והשב"ן מכסים השתלות רק במקרים המסכנים חיים, ולעיתים קרובות לא מחזירים את כל עלות הניתוח. כך תוכלו לדאוג למימון השתלה מלא עד לשיקום

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

בישראל ישנם מעל 1,000 מטופלים המחכים להשתלה. לאותם ישראלים, ילדים ומבוגרים כאחד יש 3 ברירות לקבלת איבר חלופי. הראשון והנפוץ ביותר הוא ביטוח הבריאות הממלכתי שמעניק לכל אזרח מימון להשתלת איברים בישראל. עד כאן נשמע מצוין, עד שנכנסים לפרטים הקטנים. השתלת איברים ממומנת על ידי המדינה, רק כאשר הצורך בהשתלה הוא להצלת חיים. רבים מהחולים שזקוקים להשתלת איברים, אינם בסכנת חיים, כך למשל כליה לא מתפקדת.

עלות ממוצעת של השתלה נעה לרוב בין 200,000 למיליון דולר, תלוי במורכבות ההשתלה. במקרים קיצוניים אף יותר. לעומת זאת, במסגרת הביטוח, המדינה מממנת את ההשתלה בסכום של עד 250,000 דולר, סכום שבהרבה מהמקרים, פשוט אינו מספיק. בעיה נוספת היא בזמן ההמתנה להשתלה, לצערנו בישראל אין מספיק איברים להשתלה, וחולים רבים נאלצים להמתין תקופה ארוכה מידי כדי לקבל איבר מתאים שיושתל בגופם.

ביטוח ממלכתי אינו האופציה היחידה, החולה יכול לפנות אל השב"ן – שירותי בריאות נוספים הניתנים על ידי קופות החולים. השב"ן מקנה תוספת לביטוח הממלכתי בשיעור של 250,000 דולר, וכמוהו מחייב את המבוטח לעמוד בקריטריונים מחמירים כמו הצורך בהשתלה כניתוח מציל חיים בלבד.

מצבו העגום של תחום ההשתלות בישראל, הוביל לעלייה משמעותית של ישראלים שרוכשים ביטוח השתלות פרטי. עלות חודשית של פוליסה שכזו נעה בין 20 ל-30 שקל בחודש, ומקנה מימון ללא הגבלה כלשהי של ניתוח ההשתלה. פוליסת ההשתלות מממנת את ניתוח ההשתלה בחו"ל, את כרטיס הטיסה, תקופת האשפוז, והשיקום. תקופת ההמתנה להשתלה בחול קצרה משמעותית ומימוש הפוליסה לא מצריך את המבוטח לעמוד בקריטריונים כמו סכנת חיים, מספיק את אישור הרופא המטפל שיעיד כי יש צורך בהשתלה.

בנוסף, הפוליסה מאפשרת למבוטח לבחור בחו"ל את המנתח והמוסד בו הניתוח יתבצע. נתון זה חשוב היות וכל מוסד מתמחה בהשתלה ספציפית אחרת. מימון הפוליסה לא מסתיימת בהשתלה עצמה, אלא מלווה את המבוטח גם לתהליך השיקום וההסתגלות לאחר ההשתלה.

סוכן הביטוח שלכם הוא הגורם המקצועי והמתאים ביותר בתחום כה חשוב ומורכב כמו בריאות שיבטיח את התאמת הפוליסה למידותכם.

מערכת וואלה! בשיתוף לשכת סוכני הביטוח
  • עוד באותו נושא:
  • השתלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully