וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנכשלה הצעת הרכש בגרין: תשובה יבצע הנפקת זכויות כדי לדלל את הציבור ולהזרים מזומנים

אמיר טייג

23.10.2002 / 11:53

דירקטוריון גרין הסמיך את הנהלת החברה לפעול לגיוס הון באמצעות הנפקת זכויות; מהחברה נמסר כי טרם נקבע מבנה הגיוס והיקפו



לאחר שנכשלה הצעת הרכש למניות גרין , ינסה יצחק תשובה, בעל השליטה בקרן ההון סיכון, לבצע הנפקת זכויות, על מנת לדלל את חלקו של הציבור ולהכניס מזומנים לקופת החברה. היום הודיעה החברה כי הדירקטוריון הסמיך את הנהלת החברה לפעול לגיוס הון לחברה באמצעות הנפקת זכויות.



מהחברה נמסר כי טרם נקבע מבנה הגיוס והיקפו. גרין, שנקלעה לקשיים בעקבות התפוצצות בועת הטכנולוגיה, חייבת לבנק לאומי כ-333 מיליון שקל. ההערכות הן כי יצחק תשובה, אשר ערב לחובותיה של גרין, החליט להזרים מזומנים לחברה, ובאותה שעה לדלל את אחזקות הציבור, על מנת לקרבו צעד נוסף לקראת מחיקת החברה ממסחר בבורסה.



לפני 10 ימים נכשל נסיון הצעת הרכש שפירסם תשובה, לרכישת 24% ממניות גרין המוחזקות על ידי הציבור במחיר הגבוה ב-54% ממחיר השוק בעת פרסום ההצעה. תשובה מחזיק בכ-65.9% ממניות גרין, כאשר כ-10.5% ממניות הקרן הוחזקו ע"י החברה הבת גרין ניהול. בפועל, נענו להצעה שפירסם תשובה בעלי מניות המחזיקים בכ-11.9% בלבד, ובשל כך הודיע תשובה כי הצעת הרכש בטלה וכי הודעות הקיבול שכבר ניתנו, לא ייענו. ההערכות הן כי תשובה ביקש למחוק את החברה ממסחר ובכך להרחיקה מעין הציבור, ובמקביל לפעול מול בנק לאומי לפרישת חובותיה האדירים ואף למחיקה של חלקם.

קרן ההון סיכון גרין, אשר רשמה בשנה החולפת הפסד עתק של כ-169.3 מיליון שקל, הציגה במחצית הראשונה של שנת 2002 הפסד בסך של כ-66.1 מיליון שקל. נכון ליום ה-30 ביוני 2002 היה לגרין גירעון של כ-81.2 מיליון שקל בהונה העצמי, בשעה שיתרת המזומנים ושווי המזומנים שבקופת הקרן, נכון לתום הרבעון השני, מסתכמת בכ-90.9 מיליון שקל.



לגרין אחזקות בשורה של קרנות הון סיכון אחרות, חלקן הגדול נסחרות בבורסה. בין היתר, מחזיקה גרין בכ-51.3% ממניות מופת, בכ-32.9% ממניות מרתון ובכ-24.9% ממניות אינוונטק. בימי הזוהר שלה, אי שם בתחילת שנת 2000, נסחרה מניית גרין במחירי שיא של כ-103 שקל למניה, אולם מאז צנח שווי הקרן בלמעלה מ-98%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully