וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד חקירות: עובד של ספק חיצוני הפיץ את הקורנפלקס המזוהם

10.8.2016 / 12:58

חברת החקירות שמונתה ע"י יוניליוור מפנה את האשמה לעובד של חברת לוגיסטיקר, המועסק במפעל תלמה. צפו בדוח המלא

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
מחסני יוניליוור/שי מכלוף

חברת החקירות הפרטית ויצמן-יער פרסמה היום (ד') את ממצאי דוח החקירה שערכה בנוגע לפרשת הקורנפלקס המזוהם של יוניליוור. מהדוח עולה כי עובד במפעל תלמה הוא שגרם להפצת הקורנפלקס הנגוע בסלמונלה לרשתות השיווק על-ידי כך שהוציא את המשטחים הנגועים לרשתות.

לדו"ח המלא

החקירה נערכה לבקשת יוניליוור. חברת ויצמן-יער הקימה צוות חקירה, שקבע כי עובד של "לוגיסטיקר" (אשר פרטיו ידועים לחברה) הוא שעסק בסימון המשטחים הנגועים. "המחסן מתופעל ומנוהל על-ידי עובדי חברת 'לוגיסטיקר', ואין עובדים של יוניליוור המועסקים במקום", נכתב בדוח.

מהדוח עולה עוד כי מערכת השילוח במפעל דגני הבוקר ערוכה למנוע טעויות מעין אלה, שכן לא ניתן לסמן משטח שלא עבר את בדיקות המעבדה. "כל ניסיון לסמן את המשטח, לצורך הפצתו, באמצעות המסופון קודם להשלמת בדיקות המעבדה ייתקל בחסימה", נכתב בדוח של משרד החקירות.

בויצמן-יער מציינים כי כבר בשלב מוקדם זוהה המשטח כמשטח כחשוד כנגוע, ולפיכך לא ניתן לעשות בו כל שימוש. "משכך סומן באות S במערכת ה-SAP, שמשמעה גריעתו מהמלאי וייעודו להשמדה. המשטח כמובן עדיין חסום להפצה, וכל ניסיון לסמנו באמצעות המסופון הנייד ייתקל בחסימה כמתואר קודם לכן".

לפי הדוח, "פעילות שנעשתה במחסן ושתפורט להלן גרמה לכך שהמשטח החשוד כנגוע קיבל 'זהות חדשה' ובאמצעותה יצא להפצה, למרות שהיה אמור להישאר חסום במחסן". כלומר, המערכת למעשה זיהתה את המשטח הנגוע, אולם החלפת מדבקות הובילה להפצתו לרשתות השיווק.

חברת החקירות מפנה את האשמה כאמור לעובד מסוים ואינה נוקבת בשמו. לפי הדוח, "בשתיים מהפאות של המשטח שאותר נמצאו מדבקות המזהות את המשטח כחשוד כנגוע, אשר היו מקומטות וניכר כי נתלשו. מדבקות אלה הוצמדו למשטח בצורה מאולתרת שלא על-ידי הדבקה כמקובל. ניתן לשלול כי מדבקה זו הודבקה על המשטח כבר בעת הייצור או בזמן השהות של המשטח במפעל", וזאת כיוון שהמדבקה הודפסה 12 ימים אחרי שתכולת המשטח יוצרה. "המשטח החשוד יצא להפצה תחת זהות אחרת - מבדיקת הנתונים עולה כי מי שהכין את המשטח להפצה היה עובד ספציפי שפרטיו מצויים ברשותנו".

את זהותו של העובד זיהו בויצמן-יער באמצעות המסופון הנייד שעמו הוא עבד. לפי הדוח, "העובד אישר בעדותו כי אם מופיע ברישומים כי הוא זה שעבד על המסופון, אזי הדבר נכון, וכי הכניסה שלו למסופון היא באמצעות קוד אישי הידוע אך ורק לו, איש אינו יודע אותו מלבדו, והוא לא מסר אותו לאף אחד אחר".

לסיכום, בויצמן-יער העריכו כי אותו עובד הכין את המשטח החשוד כנגוע בסלמונלה למשלוח לשופרסל על אף היותו חסום, וזאת "מתוך הנחה כי החסימה תוסר תוך מספר ימים וכפי שהיה מקובל במחסן". עוד הוסיפו החוקרים כי לעובדים האחרים במפעל לא היה ידוע בוודאות כי המשטח האמור חשוד כנגוע בחיידק.

  • עוד באותו נושא:
  • קורנפלקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully