וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר הצעת כחלון להגברת התחרות בשוק התקשורת

שירות גלובס

10.8.2016 / 13:40

הצעדים שאושרו: עריכת מכרז להפעלת מערך עידן פלוס ע"י מפעיל תחרותי, הפצת הערוצים הפתוחים בעידן פלוס על גבי האינטרנט וחובת מכירה על ערוצי ותכני ספורט

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016/ראובן קסטרו

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום (ד') פה-אחד את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, להגברת התחרות בשוק התקשורת. הרפורמה המוצעת תגדיל את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ובשוק התשתיות פס רחב, דבר שיוביל להורדת המחירים לצרכן ולהגברת הפיתוח של תשתיות תקשורת מתקדמות לרווחת כל הציבור והמשק.

לטענת האוצר, שינויים אלה יביאו להפחתת העלות לפריסת רשת ולקיצור משך זמן הפריסה, ובכך יפחיתו את הסיכון הרב עבור חברות התקשורת, הן בעלות התשתית והן חסרות התשתית. כתוצאה מכך צפויה להתגבר התחרות בתשתית הפס הרחב בישראל ולהביא בשורה משמעותית לציבור בישראל, בדגש על קדמה טכנולוגית.

כניסת שחקנים חדשים לשוק הטלוויזיה דורשת השקעות רבות, בדגש על הפצה, תוכן ושיווק, וכל זאת במקביל להתמודדות עם משדרים דומיננטיים ובעלי מוניטין. על כן אישר הקבינט את הצעדים הבאים:

1 . מכרז להפעלת מערך עידן פלוס על-ידי מפעיל תחרותי (מי שירצה לצפות בערוצים הפתוחים בחינם יוכל להמשיך לעשות זאת כפי שהמצב הוא כיום).

2 . הפצת הערוצים הפתוחים בעידן פלוס על גבי האינטרנט – התיקון יאפשר את כניסתם של שחקנים נוספים.

3 . חובת מכירה על ערוצי ותכני ספורט.

בנוסף, הקבינט אישר שינוי הצפוי להוביל להגברת התחרות בשוק התשתית, אשר בו פועלים שני שחקנים מרכזיים. כתוצאה מכך עולים קשיים רבים שבראשם רמת תשתיות פס רחב נמוכה, שכן פיתוח תשתיות מתרחש בעיקר כתוצאה מתחרות).

עוד נמסר כי "הגברת התחרות בשוק התשתית היא בעלת השפעה חיובית ישירה על הצמיחה, הפריון וצמצום הפערים בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully